عقیل مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 742 تعاونی فعالیت گسترده ای در سطح منطقه دارند که زمینه اشتغال 12 هزار و 81 نفر را فراهم کرده اند.
وی تصریح کرد: تعاونی های مذکور در بخش های مختلف فعالیت می کنند که کشاورزی، خدمات و صنعت به ترتیب بیشترین زمینه های فعالیت این تعاونی ها است.
مختاری با اشاره به نقش تعاونی ها در ارتقای اقتصاد شهرستان سبزوار اظهار کرد: این تعاونی ها موفق شده اند نیاز های شهرستان را برآورده کنند و نبود آنها موجب ایجاد خلع در اقتصاد این منطقه خواهد شد.
رئیس اداره تعاون سبزوار ادامه داد: تعاونی های این شهرستان با صادرات 5 هزار دلاری در سال جاری به کشورهای امارات و افغانستان، نشان دادند که محصولاتی با سطح کیفی بالا را تولید می کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح 'هرروستا یک تعاونی' در سبزوار گفت: طرح هر روستا یک تعاونی از طرح های پنجگانه دولت در زمینه اشتغال است که تاکنون 10 روستای شهرستان برای اجرای این طرح شناسایی شده اند.
مختاری خاطر نشان کرد: با بررسی مزیت های خاص روستاهای سطح شهرستان، در این 10 روستا و با توجه به ظرفیت های خاص آنها طرح هر روستا یک تعاونی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت هایی است که روستاهای هدف برای این طرح مشخص شده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.