به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز پنجشنبه در مراسم مرمت و احیا خانه باستانی جوانقلعه در عجب شیر اظهار کرد: روستاها محور توسعه همه جانبه کشور هستند و به همین دلیل باید ظرفیت ‌های این بخش را در راستای کاهش مشکلات کشور، تقویت کنیم.
وی بزرگترین چالش نظام جمهوری اسلامی ایران را بحث اشتغال عنوان کرد و افزود: میانگین اشتغال در تمام حوزه ها 18درصد و در حوزه کشاورزی 28درصد است که نیاز به توجه بیشتر برای بالا بردن میزان ظرفیت حوزه کشاورزی با داشتن 106هزار متر مربع باغ در استان و تولید بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی هستیم.
وی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات اشتغال فراگیر هشت هزار و 733 میلیارد ریال است افزود: دولت در این راستا پنج درصد یارانه می دهد و بهره بانکی برای اشتغال 13درصد در حوزه های توسعه، صنعت، باغات ارائه می شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان ‎شرقی افزود: در حوزه مشاغل خانگی سهم استان 400میلیارد ریال با نرخ بهره 4درصدی که سهم شهرستان عجب شیر بیش از 7میلیارد ریال است.
کرمی از اختصاص چهار هزار و 320 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به این استان خبر داد و افزود: 45 درصد از منابع به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی ، منابع طبیعی اختصاص دارد و 25 درصد نیز سهم معادن کوچک و متوسط صنایع دستی بوده و فرش دستبافت نیز 10 درصد و شرکت های دانش بنیان 10 درصد سهم دارند و سرمایه در گردش نیز برای واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی 10 درصد منابع را به خود اختصاص می دهد.
وی گفت: از زمان تاسیس دهیاری ها در جمهوری اسلامی ایران پنج هزار و 700 میلیارد ریال به دهیاری های استان تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان عجب شیر از سال 82 تا کنون اعتبار تخصیص یافته 13میلیارد و 746 میلیون ریال به حساب دهیاری ها واریز شده که نزدیک به 955میلیون ریال در چهار سال گذشته و دو برابر سال های قبل اختصاص یافته است.
در این مراسم مرمت و احیا خانه باستانی جوانقلعه با قدمت بیش از 100سال که به آخر دوران قاجاریه برمی گردد با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال بهره برداری شد.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور*8
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.