به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری رشت به خبرگزاری ایرنا، مسعود نصرتی در نشست با فعالان حمل و نقل این کلانشهر افزود: هر چند در ورود مسافران نقشی نداریم اما باید در جذب آنان دخیل بوده و این‌ مهم به ما مربوط می شود.
وی اظهار داشت: نحوه برخورد با گردشگران، میزان هزینه کرد آنها، مدت ماندگاری مسافران در شهر، تولید رفاه، آسایش و آرامش گردشگران به طور مستقیم مربوط به شهرداری، شهروندان و تاکسیرانان درون شهری است.
شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می شود که بایستی به این مهم اهتمام داشته باشیم.
نصرتی در ادامه سخنانش با تاکید بر نقش بی بدیل ناوگان حمل و نقل و تاکسیرانی اظهار کرد: اهداف و برنامه های مهمی مانند نحوه برخورد با مسافر و آدرس دهی، در آینده با تاکسیرانان دنبال می شود.
وی پس از شنیدن مشکلات رانندگان تاکسی حاضر در جلسه، شرایط موجود را برای ورود گردشگران مناسب ندانست و ادامه داد: خانواده تاکسیرانان اولین گروهی هستند که از صنعت گردشگری بهرمند می شوند، اما در رشت از این نعمت بهره برداری نمی شود.
شهردار رشت با تاکید بر لزوم پرداختن به تعیین تکلیف ها در قالب برنامه های کوتاه و بلند مدت اظهار کرد: باید برخی جهت بندی ها بصورت آنالیز شده توسط رانندگان تاکسی درون شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی بیان داشت: مشاوران در تهیه طرح های جامع حمل و نقل بایستی به رانندگان‌ مراجعه کنند تا آنها میزان رضایتمندی از شبکه معابر، شهروندان و پیشنهادات توسعه ای را هم از دیدگاه شهروندان و هم از دیدگاه خود به مشاوران ارائه دهند.
شهردار رشت با بیان اینکه خط ویژه تاکسی و ایستگاه های مناسب حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: برای افزایش تعرفه کرایه های تاکسی نیز باید برنامه ریزی های لازم انجام گیرد تا به ارقام واقعی نزدیک شوند.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.