محمدحسن صباغزادگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده، ذخیره عملیاتی و مولد صنایع را از طرح‌های مدیریت بار در تابستان سال جاری اعلام کرد.
وی افزود: با مبادله تفاهم‌نامه‌های پاسخگویی بار در طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده ، پتانسیل 100 تا 175 مگاوات، ذخیره عملیاتی 85 تا 150 مگاوات و مولد صنایع 25 مگاوات مدیریت و کاهش بار بوده است.
مدیرعامل برق منطقه ای یزد ادامه داد: با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و همکاری و هماهنگی با مشترکان بویژه در بخش صنعتی در ساعات اوج بار ، مدیریت بار بسیار خوبی انجام‌شده و حداکثر این همکاری 320 مگاوات بوده است.
به گفته صباغزادگان ، پیک برق کشور در تاریخ 20 تیرماه از 57 هزار مگاوات گذشت و پیک نیاز مصرف استان یزد نیز از یکهزار و 500 مگاوات پیشی گرفت و پیش‌بینی می‌شود این روند تا نیمه مردادماه ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه میزان کل انرژی مدیریت‌شده 17 هزار و 760 مگاوات ساعت بوده اظهار داشت: اقدام های بسیار خوبی بر اعمال مدیریت بر خاموشی‌ها بر مشترکان صنعتی و مردم صورت گرفته تا با کمترین تنش تابستان سال جاری را سپری کنند.
یزد با هرمزگان، کرمان، خراسان، اصفهان و فارس از طریق شبکه‌های 400 و 230 کیلوولت ارتباط الکتریکی دارد.
٧٢ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت ، 12 درصد در بخش خانگی، 9درصد در بخش کشاورزی ، سه درصد عمومی و بقیه در سایر موارد مصرف می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.