به گزارش ایرنا ، محمدرضا صحتی روز چهارشنبه در دومین کنفرانس ارائه تجارب برتر ادارات استان در حوزه مدیریت مصرف برق گفت: استان یزد پایدارترین شبکه برق کشور را دارد و با شبکه های برق سراسری در استان های اصفهان ، کرمان و خراسان مرتبط است.
وی با بیان اینکه 70درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت است ، افزود: بر همین استان پیک بار مصرف برق استان یزد تاکنون با 20 درصد افزایش به 800 مگاوات در بخش توزیع رسیده است.
مدیرعامل توزیع برق استان یزد قدرت نصب شده نیروگاهی استان را 2 هزار مگاوات اعلام و اضافه کرد: مجموع و حداکثر مصرف برق استان یکهزار و 480 مگاوات است و مازاد تولید وارد شبکه سراسری می شود.
صحتی یادآور شد: یزد از نظر خاموشی نیز کمترین میزان را در کشور دارد به گونه ای که متوسط خاموشی برق در ایران 800دقیقه اعلام شده ولی در استان یزد 88دقیقه و بیش از یک نهم کشوری است.
وی در عین حال بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور و استان یزد تاکید کرد و گفت: متوسط مصرف برق خانگی در جهان 900کیلووات در ساعت ، ایران 2 هزار و 800کیلووات در ساعت و در یزد یکهزار و 800کیلووات یعنی نصف حدود 2 سوم ایران و البته 2 برابر مصرف است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف می توانیم در آینده شاهد کاهش بیشتر مصرف برق با همکاری تمامی مشترکان بویژه صنایع و ادارات باشیم.
627 هزار و 450 مشترک زیرمجموعه این شرکت تا پایان بهار اعلام شده که 70درصد را بخش صنعت ، 22درصد را بخش خانگی ، 16 درصد را بخش کشاورزی و مابقی را بخش تجاری و عمومی تشکیل می دهد و شهرستان های یزد و اردکان و میبد و اشکذر بالاترین مصارف را دارند.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.