به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این شرکت ، محمدجواد جلیلی با بیان اینکه تعرفه گرمسیری برای شهرهای یزد ، اشکذر ، میبد و اردکان در ماه تیر و مرداد لحاظ شده و نرخ برق از دیگر ماه ها ارزان تر است ،گفت : مشترکان برق با کاهش نرخ برق صورت گرفته زمینه رشد غیرمتعارف مصرف را فراهم نکنند زیرا بی توجهی به شیوه مصرف موجب افزایش کل بهای برق نسبت به دیگر ماه ها خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعرفه مشترکان شهرستان بافق پیش تر به صورت گرمسیری مورد محاسبه قرار می گرفت ، افزود: متاسفانه برخی از مشترکین با گرایش به سمت کولرگازی و حتی مصرف نامتعارف کولر آبی در ماه های گرم سال ، شاهد افزایش بهای قبوض برق مصرفی بوده اند که دلیل آن پیروی نکردن از الگوی صحیح مصرف و بی توجهی به شیوه های ساده و کاربردی به مفاهیم مدیریت انرژی است.
معاون شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با تاکید بر رعایت نکات مهم در استفاده از سیستم های سرمایشی و انتخاب درجه دمای رفاه بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد و تاثیر آن در کاهش مصرف تصریح کرد: مشترکان برق از بکاربردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 24 که پیک مصرف برق را شاهد هستیم خودداری کنند.
جلیلی با بیان اینکه وسایلی نظیر اتو ، جاروبرقی ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، ماکروفر ، جزء وسایل پرمصرفی برق به شمار می رود، اضافه کرد: شهروندان یزدی با پرهیز مصرف لوازم پرمصرف در ساعات پیک بار و کاهش حداقل 10 درصد مصرف خود ، کمک شایانی را به تامین برق پایدار در تابستان خواهند کرد.
وی یادآور شد: خریدکولرهای گازی کم مصرف نیز به دلیل کاستن رطوبت محیط و مصرف چهار برابر بیشتر نسبت به کولرهای آبی به ویژه در استان یزد توصیه نمی شود.
تعداد مشترکان برق استان یزد 620 هزار مورد است که 69 درصد مربوط به صنعت ، 13درصد خانگی ، 10درصد کشاورزی ، 3.4 درصد عمومی ، 3 درصد تجاری و 1.4درصد روشنایی معابر است.
1968/ 6197 تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.