به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با محوریت رسیدگی به مشکلات صنعت کاشی و سرامیک تشکیل شد گفت: اراده دولت و مدیریت ارشد استان بر حمایت از بخش خصوصی است و شنیدن مشکلات خوشه های صنعتی مختلف استان نیز در همین راستا است.
وی با بیان اینکه وقتی 85 درصد اقتصاد، دولتی باشد باید نگران باشیم که هر مدیری در این سیستم احتمال خطا خواهد داشت ، افزود: در این فضا ، مهمترین سیاستی که منجر به موفقیت در عبور از مشکلات خواهد شد امور به بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است.
استاندار یزد تأکید کرد : برخی مشکلات کشور ناشی از شرایط متفاوت امروز و نیز تحمیل شده و برخی ناشی از وجود برخی دستورالعمل هاست که برای حل آنها مصرانه مقاومت کرده و پیگیر هستیم.
زمانی قمی ادامه داد: با این حال مرور برخی سیاستهای مغفول مانده اقتصاد مقاومتی با حضور مدیریان دولتی و بخش خصوصی و تولیدی استان ضروری است که در این خصوص به صورت نوبتی با خوشه های مختلف جلساتی خواهیم داشت.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد با تأکید بر اینکه چرخ تولید نباید با قطع خدمات متوقف شود ، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان، آب، برق، گاز، گمرک، امور مالیاتی و تامین اجتماعی نهایت همراهی و همکاری را با تولیدکنندگان و بخش خصوصی استان داشته باشند تا از مشکلات با موفقیت عبور کنیم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر بخش خصوصی و تولیدکنندگان هم نباید در بیان مشکلات خود به گونه‌ای صحبت کنند که مسئولان دولتی نشسته اند و هیچ اراده ای برای رفع و حل مشکلات وجود ندارد.
استاندار یزد تأکید کرد: در این شرایط باید از یک سو در برخورد با محتکران که کمر اقتصاد را شکسته اند جدی بود و از سوی دیگر مراقبت شود تا مبادا با افراد آبرو داری که مواد اولیه برای تولید کارخانه شان ذخیره کرده اند برخورد نشود.
در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم گفت: برای حل سریعتر مشکلات واحدهای تولیدی ، واگذاری اختیارات وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مراحل نهایی است که در آن صورت بسیاری از مشکلات در استان حل خواهد شد.
علی زینی وند افزود: درباره وضعیت مواد اولیه برخی صنایع که پتروشیمی است علاوه بر ممنوعیت صادرات ، نیازها باید از طریق بورس تأمین شود که امیدواریم مشکلات این بخش داخلی هم حل شود.
وی درباره حل مشکل قطع خدمات رسانی به صنایع هم اظهار داشت : کارگروه و کمیته ای متشکل از دستگاههای خدمات رسان تشکیل شده تا مشکلات واحدهای تولیدی که در آستانه قطع قرار دارند بررسی و حل شود.
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور ، ظرفیت های بالایی همچون متنوع ترین استان و دومین استان از لحاظ ذخیره معادن ایران شناخته می شود .
یزد همچنین با تولید 50 درصد کاشی و سرامیک کشور، بزرگترین تولید کننده ایران و نهمین تولید کننده دنیاست.
این استان در کنار استانهای اصفهان و فارس ، مثلث گردشگری مرکز ایران را تشکیل داده و با توجه ثبت بافت تاریخی آن در یونسکو ، نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود.
1968 / 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.