به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز چهارشنبه در جریان افتتاح طرح توسعه کارخانه محصولات صوتی و تصویری گروه صنعتی انتخاب در جمع خبرنگاران افزود: طرح راه اندازی یک گمرک برای مجموعه ای از صنایع در حال بررسی است و با تحلیل راهکارها و انجام مطالعات لازم عملیاتی خواهد شد و ثمره آن افزایش صادرات محصولات داخلی خواهد بود.
وی اضافه کرد: متاسفانه حدود ۶۰ درصد از بازار لوازم خانگی کشورمان در اختیار برندهای خارجی است و این جریان باید تغییر کند.
استاندار اصفهان ادامه داد: مجموعه های تصمیم گیری در وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید داخلی باید تمهیداتی بیندیشند.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: قصد داریم با استفاده از ساز و کارهای قانونی مانند تشکیل کمیته های مشخص در راستای عملیاتی کردن هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
استاندار اصفهان گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی باید در راستای تامین مالی برای آنان تلاش شود و این موضوع به حمایت های قانونی نیازمند است. 
وی با بیان اینکه تامین مالی برای سرمایه گذاری موجب رونق اقتصادی می‌شود، گفت: رونق اقتصادی نیز توسعه همه جانبه و همچنین افزایش اشتغال را در پی خواهد داشت.
مهرعلیزاده درباره مناطق ویژه اقتصادی در استان ها نیز گفت: اینکه در هر استان پنج منطقه ویژه اقتصادی وجود داشته باشد پیچیده و غیرممکن است.
وی درباره گروه صنعتی انتخاب نیز گفت: این مجموعه صنعتی قابلیت آن را دارد که با مهندسی و فناوری روز دنیا در افزایش توان ملی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان ادامه داد: گروه صنعتی انتخاب پنج هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا در زمان کوتاهی این ظرفیت به 2 برابر کنونی افزایش پیدا کند.
طرح توسعه کارخانه محصولات صوتی و تصویری گروه صنعتی انتخاب شامل راه اندازی خطوط تمام‌ اتوماتیک تولید تلویزیون، خط تمام ‌اتوماتیک مونتاژ بردهای الکترونیکی، بهره ‌گیری از سیستم مانیتورینگ دارای قابلیت کنترل خطوط و افزایش قابلیت‌های فناورانه بدون وابستگی به خارج در وسعتی به مساحت 8 هزار متر مربع روز چهارشنبه با حضور استاندار اصفهان در شرکت مطهر ضمیر از زیر مجموعه های گروه صنعتی انتخاب ، به بهره برداری رسید.
با آغاز این طرح 30 مدل محصولات جدید و متنوع باکیفیت و سرعت بیشتری تولید می شود و ساخت تلویزیون 65 و 75 اینچ از دیگر دستاوردهای افتتاح این طرح به شمار می رود.
گروه صنعتی انتخاب با دارا بودن 6 کارخانه تولیدی بزرگترین مجموعه سازنده لوازم خانگی کشور و برخوردار از برندهایی نظیر اسنوا به عنوان برند ملی لوازم خانگی، در شهرک صنعتی مورچه خورت در 45 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.