عیسی منصوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری شهرستان سیاهکل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح با توجه به ظرفیت های موجود انتظار داریم فرایندی که برای آن پیش بینی شده؛ با کار و مشارکت مردم انجام شود و این اشتغال، برای افراد بومی و روستایی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی شامل مناطق سیاهکل و دیلمان، ایجاد بیش از 9 هزار شغل برای مردم بومی و روستایی پیش بینی شده است.
منصوری اظهار داشت: این طرح به عنوان کریدورهای گردشگری تعریف شده تا گردشگر طی روزهای اقامت در منطقه، از امکانات طبیعی و اقامتی استفاده کند.
به گفته منصوری ، با همکاری استانداری گیلان، اداره کل روستایی و عشایری استانداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره میراث فرهنگی طی 9 ماه آینده، شاهد اولین دستاورد گردشگری روستایی در منطقه که تولید ثروت و اشتغال می کند، خواهیم بود.
وی با تصریح اینکه در این طرح ها تاکید بر مشارکت مردم بومی است، تصریح کرد: برنامه ها باید به گونه ای باشد که برای محیط زیست و جامعه هدف، عوارضی ایجاد نکند البته ظرفیت های قانونی در این زمینه مانند بوم گردی در کشور شکل گرفته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این طرح، به جامعه روستایی به عنوان بخش خصوصی تسهیلاتی اعطا می شود و لازم است این طرح ها با مشارکت مردم بومی و حفظ ظرفیت های بومی نظیر دامداری سنتی و کشاورزی اجرا شوند.
وی گفت: به خاطر داشته باشیم که سرمایه گذاری در بخش گردشگری، به تازگی در کشور آغاز شده و بلافاصله منجر به ایجاد شغل نمی شود و پیش بینی ما اشتغال بیش از 120 هزار نفر در کشور در دوره میان مدت است.
منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه) از کاروانسرای تی تی سیاهکل، حمام تاریخی دیلمان و روستای گردشگری تالش کول این شهر بازدید کرد.
شهرستان سیاهکل با 2 بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.