به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحمید کلانتری شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست شورای اشتغال استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش تعاون متکی به ظرفیت های داخلی است و در شرایط سخت هم می تواند به کار و فعالیت های خود ادامه دهد.
وی افزود: تعداد تعاونی ها و اعضایی آنها در سال 96 در مقایسه با سال قبل آن بین 6 تا 10 درصد رشد کرده که این افزایش در شرایطی که وضعیت اقتصادی مطلوب نبود، خوب است.
کلانتری یکی از اولویت های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را ایجاد صنایع تبدیلی دانست و تاکید کرد: در استان کردستا ظرفیت مناسبی برای ایجاد تعاونی های مربوط به حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ا اشاره به اینکه بخشی از راه های تقویت تعاونی ها از داخل آنها صورت می گیرد، یادآور شد: البته برای تحقق آن نیاز به آموزش وجود دارد ضمن اینکه ضروری است تعاونی ها هیات مدیره و مدیران قوی انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه تعاونی ها باید برای کارهای خود برنامه داشته باشند، اضافه کرد: بطور طبیعی کار جمعی ایجاد هم افزایی می کند و موجب می شود میزان موفقیت آن افزایش یابد.
کلانتری اظهار داشت: اگر تعامل خوبی میان تعاونی، اعضا و هیات مدیره باشد و دولت هم حمایت کند شاهد گسترش تعاونی ها در کشور و در نتیجه افزایش شغل و تولید خواهیم بود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امکاناتی هم برای تشویق ایجاد تعاونی در نظر گرفته شده از جمله اینکه 25 درصد معافیت مالیاتی برای تعاونی ها است.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: از ظرفیت صندوق ضمانت تعاون هم می شود بهره گرفت چرا که این صندوق اختصاصا مربوط به تعاونی ها است.
کلانتری با تاکید بر اینکه تشکیل تعاونی نیاز به روحیه جمعی دارد، یادآور شد: از طرف دیگر باید برای گسترش فرهنگ تعاون از طریق رسانه ها و دانشگاه ها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه می توان با ایجاد تعاونی های دانشجویی در مکان های آموزشی، دانشجویان را با کار درگیر کرد، افزود: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند با تجربه ای که از حضور در تعاونی ها کسب کرده اند در اشتغال موفق تر باشند.
به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز سه شنبه به منظور شرکت در هفتمین کارگروه اشتغال کردستان و بازدید از برخی طرح های تولیدی و تعاونی، بازدید از مجموعه پارک علم و فناوری یه سنندج سفر کرد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.