معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش درآمد روستانشینان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان حمید کلانتری در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال  با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی باید با سرعت پیش برود، گفت: همه موانع از طرف بانک‌ها ودستگاه‌های اجرایی باید برداشته شود و منافع ملی نباید فدای بروکراسی اداری شود.

وی با اعلام اینکه همه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی دولتی هستند و باید در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکنند ادامه داد: امیدواریم تا پایان مردادماه کلا طرح اشتغال پایدار روستایی به سرانجام مطلوب برسد.

کلانتری با بیان اینکه سهم کردستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۲۶۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: این رقم در مجموع هزینه یک پروژه بزرگ است و بانک‌ها نباید در خصوص پرداخت آن به طرح‌های روستایی تنگ نظرانه عمل کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد: مدیران اجرایی و فرمانداران نظارت کافی را در پایش و نظارت طرح‌ها داشته باشند تا طرح‌های کارآمد و دقیق بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

کلانتری در ادامه با یادآوری ظرفیت‌های استان در جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی گفت: استان کردستان توانمندی‌های ویژه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی، دامداری، زنبورداری، آبزی‌پروری و دیگر شاخه‌ها دارد که می‌تواند از تسهیلات اشتغال روستایی برای توسعه و ایجاد آنها بهره ببرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.