به گزارش خبرنگار ایرنا ذبیح نیکفر عصر جمعه در جشن بزرگ جامعه ورزشی لاهیجان و تجلیل از قهرمانان بین المللی این شهرستان اظهار داشت: بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی 27صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده صرف ورزش می شود که مجموع رقم آن در کشور، یک هزار و 500 میلیارد تومان است که از این مبلغ، یک میلیارد تومان به ورزش سیاهکل و یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم به ورزش لاهیجان اختصاص یافته است.
وی افزود: علاوه بر این مبلغ، 2 میلیارد تومان نیز برای تکمیل ورزشگاه تختی لاهیجان اختصاص یافته که امیدواریم این ورزشگاه سال آینده، افتتاح شده و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به کافی نبودن سرانه ورزش در لاهیجان و تاکید بر توسعه آن خاطرنشان کرد: سرانه ورزش لاهیجان 81 سانتیمتر مربع است که امیدواریم سرانه ورزش این شهرستان با توجه به امکانات و تجهیزانی که به آن اضافه می شود، بهبود یابد.
نیکفر سرانه ورزشی استان گیلان را 84 سانتیمتر مربع و ایران را 76سانتیمتر مربع ذکر و اضافه کرد: مسئولان باید تلاش کنند ورزش وارد زندگی روزمره مردم شود و ورزش همگانی گسترش یابد تا ورزش که محور تربیت انسان سالم است، برای جامعه محقق شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تجهیزات و امکاناتی که برای این شهرستان در حال تهیه و اضافه شدن است، امیدواریم طی سال های آینده ، فضای ورزشی افزایش یابد و امکانات بیشتری در خدمت ورزشکاران قرار گیرد.
جشن پایان سال و تجلیل از قهرمانان بین المللی لاهیجان امروز (جمعه) با حضور اقشار مختلف مردم ورزش دوست ، پیشکسوتان ، ورزشکاران و هیات های ورزشی لاهیجان در سالن شهید باهنر این شهر برگزار شد. در این مراسم از حدود 50 نفر از قهرمانان بین المللی رشته های ورزشی امسال و برخی از مربیان ، پیشکسوتان و دست اندرکاران ورزش لاهیجان تجلیل شد.
هشت هزار ورزشکار زن و مرد در لاهیجان تحت پوشش بیمه ورزشی قرار دارند و 66 باشگاه خصوصی دارای مجوز در این شهرستان فعال است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.