به گزارش ایرنا این بخشی از گفته های علیرضا بیات پور مدیرکل دفتر شهری و امورشوراهای استانداری فارس در این جلسه پنجشنبه بود که همچنین نیاز به تغییرات اساسی در شهر جهرم را یادآور شد.
او گفت که باید زیباسازی شهری دراولویت قرار گیرد تا شهروند رغبت شهرگردی داشته باشد و شهردار جدید جهرم این موضوع را در اولویت قرار دهد.
از دیدگاه این مقام مسئول امروز اتمام یک خدمتگزاری و شروع یک خدمتگزاری جدید است باید به‌ گونه‌ای مسئولیت را انجام دهیم که دارای حالت حسرت و ندامت نباشیم‌.
بیات پور همچنین بیان کرد که شهر جهرم بعد از شیراز، مهمترین شهر استان فارس است. توقع می‌رود زیباسازی شهر جهرم در سطح شأن مردم بزرگوار و تیزهوش آن باشد.
بحث آموزش شهروندی به گفته این مقام مسئول نباید کمتر از احداث یک بلوار یا پارک برای شورا و شهرداری باشد و باید به آن توجه ویژه شود.

** مردم خواستار تغییر هستند
علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم در این نشست اشهارداشت :مردم خواستار تغییر هستند و امیدوارم شورای پنجم و شهردار جدید در جهت پیشرفت شهر جهرم گام بردارند.توقع هست که شورا و مجموعه شهرداری براساس نیازها و توقعات مردم، اولویت‌ها و پروژه‌ها را نیازسنجی و اولویت‌بندی کنند.
او ادامه داد: باید با حضور آقای منزه به‌ عنوان شهردار جدید جهرم، فضایی در مجموعه شهرداری تعریف شود که افراد فرصت‌ طلب نتوانند منافع شخصی را بر منافع شهر و مردم ارجح قرار دهند. با خاطیان قاطعانه برخورد شود.
این مقام مسئول بیان کرد: شورای شهر بر سوگند خود در روز تحلیف پایبند بوده و در همان مسیر حرکت کنند. هرچند برخی وعده‌های شورای قبلی محقق نشد و رای ‌‌آوردن فقط دو نفر از مجموعه قبلی نشانه‌‌ی این است که مردم خواستار تغییرند.
در اتاق هیچ مدیری نباید به روی مردم بسته باشد.

** درآمد پایدار برای شهرداری
محمد رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کسانی که می‌خواهند در مسئولیت مدیریت شهری قرار می‌گیرند، باید خود را با وضعیت نوین و فعلی جامعه وفق دهند. درآمد شهرداری از عوارض مردم است و باید پاسخگوی مردم باشیم.
او بیان کرد: شهر محل زندگی است و شهروند باید به‌خاطر زندگی در شهر احساس خوبی داشته باشد تا شهروندی بانشاط باشد و بتواند وظایف اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهد‌.شهردار باید بتواند با کمک شورای شهر از تراکم فروشی و فروش اموال به درآمد پایدار برسد. شورا نقش مهمی دارد و باید در راستای ایجاد درآمد پایدار قوانین را تصویب کنند.
این نماینده مجلس گفت: همه مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم شاهد رشد شهر باشیم. ما در مجلس قانون مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردیم. از این قانون ماهیانه یک میلیارد و صدمیلیون تومان به شهرداری جهرم کمک شده است. پی‌گیری می کنیم که سهم شهرداری را افزایش دهیم. مجلس در حال ایجاد لایحه درآمد پایدار شهرداری‌هاست.
رضایی کوچی افزود: شهری 150 هزار نفری با درآمد محدود تحویل شهردار جدید می شود. باید با روحیه‌ تواضع و پاکدستی با استفاده از ظرفیت‌های مسئولان، اعضای شورا، نخبگان و شهروندان بتوانند ضمن ایجاد درآمدها، در مسیر پیشرفت شهر جهرم گام بردارند.
در این آیین عباس منزه به جای سیاوش قزلی به عنوان شهردار جهرم معرفی شد.
شهرستان جهرم در فاصله 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
خبرنگار:بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
7369 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.