به گزارش ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد روز دوشنبه در همایش مسائل و مشکلات مالیاتی در کاشان بیان کرد: 900 هزار میلیارد ریال سهم مالیات کشور در سال گذشته بود که دولت و مجلس شورای اسلامی هر یک 50 هزار میلیارد ریال به آن اضافه کردند و تحقق آن با مشکلاتی روبرو شد.
وی افزود: تولید ناخالص داخلی ایران هم اکنون حدود هشت درصد و در کشورهای همسایه بین 15 تا 20 درصد است اما از سویی نرخ مالیاتی نیز پائین است و از نظر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی جزو رده های پایین فهرست جهانی قرار می گیریم چرا که عده ای از مالیات معاف هستند که سودشان به کشور نمی رسد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر بررسی و بازنگری برخی سوء استفاده ها از اختیارهای قانونی عنوان کرد: بفرموده رهبری انقلاب فرار مالیاتی جرم است و در نظام جمهوری اسلامی نباید شخصی در پرداختن مالیات کوتاهی کند چرا که تاکید تنها بر اجرای قانون است و باید سهم مالیات کشور تحقق یابد.
او اضافه کرد: مالیات حق الناس و بیت المال است و فلسفه آن عدالت می باشد؛ به این معنا که عده ای برای برطرف کردن مشکلات جامعه دین خود را ادا کنند و نمی توان با بی عدالتی از همه قشرها مالیاتی یکسان دریافت کرد.
تقوی نژاد گفت: اجرای عدالت مالیاتی مورد تاکید است و شخصی که بیشتر از نعمت های کشور برخوردار می باشد باید به همان اندازه نیز مالیات پرداخت کند و در نهایت نیز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است.
وی همچنین با تاکید بر بررسی دقیق کارکرد مناطق آزاد در کشور افزود: پرسشی در زمینه فعالیت مناطق آزاد در راستای منافع اقتصاد، تولید و مالیات کشور وجود دارد که باید پاسخ داده شده و فعالیت ها مورد بازنگری قرار گیرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ادامه به 15 سال معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با وجود همه این مسائل 164 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به طرح تحول سلامت اختصاص یافت و 65 هزار میلیارد تومان نیز تاکنون به شهرداری ها بابت عوارض پرداخت شده است.
همایش یک روزه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مالیات با حضور صاحبان صنایع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.
خبرنگار: یوسف صائب** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.