به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر پنجشنبه شب در مراسم نکوداشت هفته علم و فناوری چاپ ایران و هفدهمین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی در مشهد افزود: اگر دولت تصدی گری های خود را کاهش ندهد در اواسط برنامه ششم توسعه قادر به اداره بدنه خود و پرداخت حقوق و دستمزدها نخواهد بود.
وی اظهار کرد: دولت بسیار بزرگ شده و 90 درصد از درآمد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان می شود و این در شرایطی است که وضعیت بازار و تولید مطلوب نیست و رقابت ها در شرایط نابرابر انجام می شود.
وی گفت: در دنیا مالیات، ابزاری برای اصلاح رفتارهاست و به عنوان ابزار درآمدزایی به کار نمی رود اما در کشور ما به مالیات به عنوان یک ابزار درآمد نگریسته می شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال اداره راهنمایی و رانندگی اتخاذ جرایم را به عنوان یک ابزار برای اصلاح رفتارها و متنبه شدن افراد به کار نمی گیرد بلکه تلاش دارد از جرایم به عنوان یک بخش درآمدی بهره گیرد.
وی اظهار کرد: در صنعت چاپ بازگشت سرمایه و دستمزد کار که براساس سفارش انجام شده است، چند ماه به طول می انجامد اما در این چند ماه که چاپخانه درآمدی ندارد، ناگزیر به پرداخت مالیات و سایر عوارض دولتی است که عدم تناسب بین دخل و خرج چاپخانه، آن واحد را به تعطیلی نزدیک می کند.
وی گفت: اینک زمان اصلاح قانون هدفمندی یارانه هاست، یارانه ها باید به افراد مستحق داده شود و یارانه افراد متمول قطع گردد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: امیدواریم در بخش 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بخش تولید اصلاحاتی انجام شود تا تولید کنندگان بیش از این متضرر نشوند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.