این اجلاس در پی انتصاب محسن کاویانی مدیر کل امور مالیاتی فارس به عنوان دبیر منطقه 4 آن سازمان صورت گرفت. کاویانی کمتر از یک ماه پس از این انتصاب اقدام به برگزاری اجلاس مالیاتی منطقه 4 کشور کرد تا راه را برای وصول درآمدهای مالیاتی آسان و هموار سازد. مدیر کل امور مالیاتی فارس در گفت و گو با سرویس اقتصادی «خبرجنوب» جزئیاتی از برنامه های خود را برای برگزاری این اجلاس اعلام کرد. وی به «خبرجنوب» گفت: اجلاس مالیاتی منطقه 4 کشور با هدف هم اندیشی برای وصول درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال 96 برگزار می شود و علاوه بر معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با مدیران ستادی از جمله مدیرکل نظارت بر اجرای مالیات بر ارزش افزوده، مدیرکل نظارت و حسابداری وصولی، مدیر کل نظارت بر هیات های حل اختلاف و ... حضور خواهند داشت.
وی با بیان این که حضور چنین تیم مدیریتی از سازمان امور مالیاتی کشور در فارس فرصتی مغتنم است که می تواند بسیاری از چالش های پیش روی مالیاتی را برطرف سازد، افزود: این اجلاس با هدف هم اندیشی پیرامون ایجاد راهکارهایی برای تحقق وصول درآمدهای مالیاتی و همچنین رفع ابهام از شیوه های اجرای وصول مالیات برگزار می شود و تلاش خواهیم کرد تا راهکارهای پایدار برای تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال 96 احصا شود.
کاویانی با اشاره به این که منطقه 4 مالیاتی کشور شامل استان های فارس،کرمان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: در این اجلاس که علاوه بر مقامات سازمان امور مالیاتی کشور، مدیران کل، معاونین و روسای ادارات مالیاتی 5 استان مذکور حضور دارند موارد مختلفی از جمله اجرای قانون مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده، معوقات مالیاتی، چگونگی حل و فصل دعاوی در هیات های حل اختلاف، حل و فصل سریع تر اعتراضات مالیاتی و به اجرا گذاشتن پرونده های مالیاتی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
دبیر منطقه 4 سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت این منطقه در تامین درآمدهای مالیاتی کشور گفت: تمامی استان های این منطقه استان های استراتژیک و مهم برای سازمان امور مالیاتی کشور به شمار می روند. به عنوان مثال بوشهر به دلیل دارا بودن مناطق آزاد تجاری، تاسیسات نفتی، منطقه پارس جنوبی و بنادر گمرکی سهم زیادی در تحقق درآمدهای مالیاتی دارد و استان هرمزگان نیز علاوه بر داشتن بنادر تجاری به دلیل وجود مناطق بزرگ آزاد تجاری همچون قشم و کیش از درجه اهمیت بالایی در حوزه مالیات برخوردار است ضمن آن که هر دو استان جزو استان های بزرگ نفت خیز کشور به شمار می روند و به همین دلیل سهم دو چندانی در درآمدهای مالیاتی دارند.
وی حوزه نفت، تجارت و صنعت فارس را از جمله مواردی دانست که باعث شده این استان نیز در حوزه استان های استراتژیک مالیاتی قرار بگیرد و مستعد تامین بخش بیشتری از درآمدهای مالیاتی کشور باشد.
کاویانی بیان داشت: چنین موقعیتی لزوم برنامه ریزی جامع تر و دقیق تری در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی را بیش از پیش ضروری می ساخت و اجلاس منطقه 4 مالیاتی کشور نیز در همین راستا امروز برگزار می شود تا بتوانیم با هماهنگی بیشتر مدیران این منطقه سهم خود را در تامین درآمدهای غیر نفتی کشور محقق سازیم.
کاویانی در پاسخ به این سوال که بزرگ ترین چالش پیش روی حوزه مالیاتی استان های منطقه 4 کشور چیست؟ گفت: اغلب استان های منطقه 4 کشور استان های گرمسیر بوده که بخشی از آن استان ها جزو مناطق بد آب و هوا است و به همین دلیل کارکنان امور مالیاتی تمایل به حضور در این مناطق ندارند.
وی که معتقد است این معضل باعث شده به دلیل کمبود نیرو در مناطق مذکور تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده با سرعت مورد انتظار پیش نرود افزود: تلاش می کنیم در این اجلاس با حضور مقامات ارشد سازمان امور مالیاتی کشور تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود و در صورت امکان مشوق هایی برای آن دسته از کارمندان امور مالیاتی که در مناطق بد آب و هوا مشغول به کار می شوند اعطا گردد. کاویانی پیش بینی کرد اجلاس مالیاتی منطقه 4 کشور بسیاری از مشکلات مالیاتی استان های این منطقه را حل و فصل خواهد کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728864
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.