سید ابراهیم سیدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت صنت، معدن و تجارت به غیر از پنج گروه کالایی مابقی خدمات و کالاها در اولویت سوم هستند؛ به این معنا که خود واحدهای صنفی موظفند با توجه به عرف و ضوابط و مقررات، قیمت را تهیه و در واحد صنفی خودشان درج کنند.
وی با بیان اینکه بازار رقابتی موجب تعدیل شدن قیمت ها می شود، افزود: با این وجود اتاق اصناف به همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان بر قیمت ها نظارت می کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام خرید های نوروزی و تمهیدات مقدمات جشن نوروز از سوی مردم ، گشت ها و نظارت های مشترک دستگاه های یاد شده از نیمه بهمن ماه آغاز شده و از اول اسفند ماه نظارت بر بازار تشدید یافته است.
به گفته سیدزاده ؛ در این طرح بر بیش از 50 نوع کالاو خدمات در قالب 21 گروه کالایی از جمله شیرینی فروشی ها، آجیل فروشی ها، قالی شویی ها ، لوازم خانگی ، دکوراسون منزل و مبلمان ، خیاطی ها ، فرودگاه و پایانه ها نظارت می شود.
وی خاطر نشان کرد:در صورت شکایت شهروندن و یا مواجهه با قیمت های غیر متعارف در گشت های مشترک ، بر قیمت گذاری آن واحدهای صنفی و یا خدمات ارائه شده از طریق اتحادیه کارشناسی و درصورت تخلف با متخلفان برخورد قانونی انجام می شود.
**کسب اطمینان از صحت کار قالیشویی ها
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از افراد سودجو بدون داشتن پروانه کسب و مجوز برای مدتی کوتاه جهت تقلب مغازه ای را به عنوان قالیشویی اجاره می کنند، تصریح کرد: این افراد دست به سرقت فرش ها می زنند و یا در شست و شوی فرش تقلب می کنند.
سیدزاده خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای اطمینان از معتبر بودن قالی شویی با اتاق اصناف هر شهرستان و در مرکز استان به شماره 33125444 تماس بگیرند و از صحت وجود قالی شویی مطمئن شوند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین شهروندان می توانند برای ارائه گزارش ها و شکایات خود علاوه بر اتاق اصناف با شماره 124 سامانه نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.