معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای واگذاری خدمات غربالگری سلامت به سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی داودی ضمن بازدید از روند فعالیت انجمن تالاسمی گیلان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای توسعه همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، آماده واگذاری برنامه‌های غربالگری و بیماریابی به سازمان‌های مردم نهاد است. در این زمینه برنامه‌های غربالگری ویژه بیماران خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: استان گیلان در حال حاضر دارای هزار و 160 بیمار تالاسمی ماژور و ۳۷۰ بیمار هموفیلی است. بدیهی با انجام برنامه‌های غربالگری و توسعه سطح آموزش، علاوه بر کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، می‌توان شاهد ارتقای سلامت مردم در جامعه بود.    داودی ضمن گفت‌وگو با بیماران تالاسمی و بررسی مشکلات آنها، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای استقرار برنامه راهبردی خود، تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. در این زمینه بهبود سطح خدمات و افزایش کیفیت تجهیزات درمانی، به ویژه برای بیماران خاص در دستور کار دانشگاه قرار دارد.   در این راستا انجام مذاکره با بیمه سلامت برای خرید پمپ‌های دسفرال با طول عمر طولانی‌تر در سرلوحه اقدامات درمانی برای بیماران تالاسمی قرار دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.