به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز دوشنبه در مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در رشت افزود: این افزایش مستمری به طور ثابت به مددجویان پرداخت می شود.
وی با یادآوری اینکه پنج و نیم درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد است، اظهار کرد: متاسفانه در گیلان این عدد هفت درصد است که تفاوت مازاد آن در این استان، نیازمند رسیدگی بیشتر است.
فتاح با اشاره به دیگر مبالغ اختصاص داده شده از سوی دولت در جهت فقرزدایی و کمک به محرومان گفت: در همین راستا، سه هزار میلیارد تومان برای وام قرض الحسنه اشتغال لحاظ شده که از این میزان، 2 هزار میلیارد تومان سهم کمیته امداد و 900 میلیارد تومان سهم بهزیستی است.
وی ادامه داد: 65 درصد از این میزان در کشور جذب شده که عدد خوبی است اما در گیلان، این آمار 74 درصد است که نوید ان را می دهد که در فروردین ماه، صددرصد جذب شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در بودجه 97 پیشنهاد دولت برای وام اشتغال، 2 هزار میلیارد تومان لحاظ شده، گفت: از محل تبصره 14 ، اعتبار چهار هزار به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان، بیانگر افزایش 75 درصدی است.
به گفته فتاح، در توافق کمیته امداد با دولت، این میزان برای از بین بردن فقر مطلق افرادی که نیازمند هستند، صرف می شود ضمن اینکه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بایستی افراد نیازمند را شناسایی کنیم و به آنها خدمات دهیم.
وی افزود: دو سال قبل تعداد مددجویان کمیته امداد، یک میلیون و 740 هزار خانوار بود و امسال، به یک و نیم میلیون خانوار کاهش یافته که معادل کاهش یک و نیم درصدی است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به مزیت های وام اشتغالزایی به مددجویان در جهت خودکفایی خانواده های تحت پوشش گفت: علاوه بر خوداتکایی و زندگی عزتمندانه، بر اساس این راهبرد، نیازمندان جدیدی می توانند تحت پوشش قرار بگیرند.
فتاح در بخش دیگری از سخنانش، به احداث مسکن برای مددجویان به عنوان یکی از خدمات این نهاد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 15 هزار واحد مسکن احداث کردیم که یک هزار و 700 واحد مربوط به گیلان بوده؛ از این تعداد یک هزار خانه توسط کمیته امداد و سپاه استان، 200 خانه به همت خیران و 500 خانه از محل اعتبار تخصیص یافته از سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل شده است.
به گزارش ایرنا در مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حضور داشت.
103 هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.