به گزارش خبرنگار ایرنا محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در رشت بیان داشت: برای سال 97 بر پایه لایحه بودجه ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، دو هدف بزرگ تعریف شده؛ ایجاد بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی و نیز اینکه بتوانیم واحدهای تولیدی بیشتری فعال کنیم تا افزایش اشتغال جوانان را در پی داشته باشد.
وی افزود: در بودجه 97 ، فقر زدایی و به صفر رساندن آن تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه در همین راستا ، بودجه برای تامین مسکن مددجویان از چهار هزار به هفت هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش می یابد.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: پرداخت هر کدام از ردیف های بودجه که دولت به لحاظ مالی نتواند آن را پرداخت کند، آنچه مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) است، صددرصد پرداخت می شود چراکه می داند تخصیص این اعتبار، به شریف ترین انسان ها می رسد.
نوبخت با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله قابل توجهی داریم، خاطرنشان کرد: اما این مسئله به منزله آن نیست که اقدامی انجام نشده بلکه تاکنون و طی این 39 سال، راه بسیاری برای تعالی انقلاب و ایران اسلامی پیموده شده است.
وی افزود: دشمنان همواره و همه ساله در تلاش بوده اند که بگویند امسال کار جمهوری اسلامی تمام است، اما بعد از 39 سال می بینیم درخت انقلاب، تنومندتر از گذشته و سرفرازتر باقی مانده در حالی که کشورهای دیگر در آتش و خون هستند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه دشمنان برای تحقیر ملت ایران و جمهوری اسلامی موفق نبوده و نیستند، گفت: هم اکنون دولت ماهانه سه هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای یارانه و 18 هزار و 500 میلیارد تومان برای حقوق کارمندان در نظر می گیرد که این موارد، نشان دهنده آن است که با وجود همه مشکلات، دولت در حال مدیریت امور است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: مجامع جهانی اعلام کردند نابرابری های اجتماعی تحت عنوان ضریب جینی در ایران با همین وضعیت، به مراتب از برخی کشورها همچون آمریکا، روسیه، چین و ترکیه بهتر است.
نوبخت با بیان اینکه اعتقاد داریم هرچه کرده ایم، لازم بوده ولی کافی نیست، گفت: برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در روستاها ، از جانب دولت، تقبل می کنم که قبل از پایان سال، 100 درصد اعتبار تخصیص یابد تا کار، با قدرت و قوت انجام شود.
وی با بیان اینکه فرصت برای خدمتگزاری به مردم محدود است، گفت: باید از این فرصت اندک، برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر به مردم نهایت استفاده را ببریم.
مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در رشت برگزار شد. یک هزار خانه ساخته شده توسط کمیته امداد و سپاه استان، 200 خانه به همت خیران و 500 خانه از محل اعتبار تخصیص یافته از سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل شده است.
خبرنگار:رضااکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.