پرویز فتاح خاطرنشان کرد: نمی توان طرفدار فقیر و مسکین و یتیم باشیم و اشرافی عمل کنیم و مکتب اسلام و مردم این موضوعات را برنمی‌تابند و مردم را آزار می دهد و خیلی باید مراقب باشیم.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمیته امداد را اورژانس اجتماعی موقتی خواند و گفت: عده‌ای را باید از پوشش خارج کرد تا بتوان عده دیگری را تحت پوشش گرفت و این موضوع به نفع مددجوست.

پرویز فتاح چهارشنبه شب ۲۲ شهریور ماه در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان، اظهار کرد: همه ما در امداد متفق هستیم و در نظام اسلامی مددکاری بالاتر از همه ثروت‌ها و مکتب حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه امداد محور وحدت شده است، تصریح کرد: ما با مجلس بهترین رابطه را داریم. دو هفته پیش گزارشی را در مجلس ارائه کردم که استقبال شد و همینطور رئیس جمهور و وزرا نظر مساعدی نسبت به کمیته امداد دارند و ما توانستیم در سطح ملی وحدتی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه صدا و سیما نیز با ما همکاری کرده و تیزرهای ما را رایگان پخش می‌کند، ادامه داد: بانک‌ها نیز با ما همراهی می‌کنند؛ به نحوی که سال گذشته باید ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام از بانک‌ها می‌گرفتیم که ۱۱۰۰ میلیارد تومان جذب کردیم و انصافا با ما همراهی کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به حرکت انقلابی مجلس در خصوص سه برابری کردن مستمری مددجویان کمیته امداد اشاره و بیان کرد: اجرا شدن آن توسط دولت نیز خیلی مهم بود که تنها اختصاص یافتن این ردیف، ۴ هزار میلیارد تومان هزینه بود که اقدامی بزرگ و به نفع محرومین بود و تنها مصوبه ای در مجلس بود که در بودجه ۹۶ مخالف نداشت.

فتاح اظهار کرد: در خصوص وام، از سقف هزار وام امسال به ۲۱۰۰ وام افزایش داشتیم و به لطف خدا اجرا می شود و اینها نقاط قوت ماموریت امداد در وضعیت کنونی کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: تکریم یتیمان، رفتار و منش و روحیه جهادی و انقلابی از کارکنان کمیته امداد مورد انتطار است، در نظام اسلامی و ولایی زندگی مسئولین نباید اشرافی باشد و رفت و آمد آنها نباید مسرفانه باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نمی توان طرفدار فقیر و مسکین و یتیم باشیم و اشرافی عمل کنیم و مکتب اسلام و مردم این موضوعات را برنمی‌تابند و مردم را آزار می دهد و خیلی باید مراقب باشیم.

فتاح با بیان اینکه اشتغال اولویت اصلی ما است، افزود: در رفسنجان قابلیت‌های فراوانی وجود دارد و اگر همه تسهیلات اشتغالزایی جذب شد از امداد یا از بانک‌ها می‌توانیم دوباره سهمیه بدهیم.

وی تأکید کرد: کمیته امداد وام پخش نمی‌کند؛ در زمینه اشتغال، وام به خطا بدهیم، خانواده‌ای را بدبخت کرده‌ایم، چرا که اگر فرد بدهکار نیست، بدهکار می‌شود. دادن وام بی‌خودی حکم زهر را دارد چون با یک شکست زندگی‌شان فرو می‌ریزد.

وی با بیان اینکه دریافتی هر یتیم در رفسنجان پایین است و باید تقویت شود، اظهار کرد: هر یتیم به طور متوسط در کشور ۵ حامی دارد. امسال ۳۰۰ حامی در رفسنجان جذب شده و باید بیشتر شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بحث پالایش مددجویی و خروج آنها از تحت پوشش کمیته امداد را مهم دانست و یادآور شد: کمیته امداد، اورژانس اجتماعی موقت است و محضر حضرت آیت الله مکارم که بودم و گزارش مختصری دادم ایشان فرمودند اگر خروج مددجویان از کمیته صورت نگیرد حکم مرداب خواهد شد.

فتاح عنوان کرد: عده ای را باید از پوشش خارج کرد تا بتوان عده دیگری را تحت پوشش گرفت و این موضوع به نفع مددجو است. مددجویان نباید وابسته به کمیته امداد باشند و باید روی پای خود بایستند.

وی بر ارایه خدمات الکترونیکی به مددجویان برای حفظ عزت و تکریم آنان تأکید کرد و افزود: در این شهرستان برای قرض الحسنه باید الگو بسازیم، با اخلاق و منش خوب و بدون سود و با اقساط متناسب، خیلی از نیارهای مردم را می‌توانیم با قرض الحسنه رفع کنیم و همیشه دنبال وام بلاعوض نباشیم.

فتاح، توسعه پرداخت زکات مستحبی پسته و هدفمند نمودن آن تأکید کرد و گفت: در رفسنجان ۲۰۰ مددجو فاقد مسکن هستند که باید زمان بندی و برنامه ریزی برای خانه دار شدن این قشر صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه خیریه‌ها با کمیته امداد همکاری کنند تا هم افزایی صورت گیرد، افزود: کار ما تماما فرهنگی است؛ صدقه و زکات و سرکشی به یتیمان کار فرهنگی است که با عشق و علاقه و ایمان انجام می‌شود.

فتاح بیان کرد: یکی از شعارهای دولت دوازدهم این است که فقر مطلق را می‌خواهیم ریشه کن کنیم و این آرمان ما است ولی باید عملی شود. این موضوع باید با برنامه و زمان‌بندی انجام شود نه با پول پخش کردن.

وی با بیان اینکه آرزوی امام (ره) این بوده روزی برسد که نیازی به کمیته امداد نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: رفسنجان با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌تواند الگو باشد و می‌تواند شهر بدون مددجو شود؛ لذا باید این موضوع مورد هدف قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.