سید پرویز فتاح روز چهارشنبه در همایش تجلیل از 300 خیر نیکوکار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: امسال 21 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص یافته که این رقم سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال بود.
وی اضافه کرد: سال گذشته 102 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد وام خودکفایی گرفته و از چرخه حمایت ما خارج شدند.
وی ادامه داد: منابع امدادی کمیته امداد در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال بود که امسال به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که این رشد اعتباری موجب رشد میزان تسهیلات نیز شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه حفظ حرمت و کرامت نیازمندان مهمترین وظیفه این نهاد حمایتی است، گفت: 6 درصد مردم کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که بیشترین حمایت های مادی و معنوی ممکن از این افراد صورت می گیرد.
فتاح اظهار کرد: تمام تلاش کمیته امداد رفع فقر و محرومیت و توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد است و تمامی توان خود را در این خصوص به کار بسته ایم.
وی اضافه کرد: کار اصلی در این نهاد حمایتی بر دوش مردم و خیران است و بیش از یک میلیون حامی نیازمندان در کشور وجود دارد.
وی با اعلام اینکه ماهانه ۱۴۰ هزار تومان برای هر یتیم به عنوان سرانه حمایتی از سوی حامیان پرداخت می‌شود، گفت: یک میلیون نفر حامی در سطح کشور با هدف حمایت از ایتام با کمیته امداد همکاری می‌کنند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر به استان آذربایجان غربی اختصاص دارد.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تمام جناح‌ها و ارگانها همراه کمیته امداد هستند، گفت: کار کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرادینی است وبه همین دلیل قوه مجریه و قوه مقننه به همراه سایر دستگاه‌ها با کمیته امداد همکاری مناسبی دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همیشه بر رسیدگی به امور نیازمندان تاکید کرده اند و این یک توفیق بزرگ الهی برای مسئولان است تا مشکلات مردم را حل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه دوم زکات کشور را دارد که این امر نشان دهنده اهتمام مردم استان برای کمک به نیازمندان در جامعه است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو می تواند در زمینه افزایش تولید و اشتغال کارساز باشد، گفت: سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم است چرا که شاهراه صادرات به کشور های مختلف نیز به حساب می آید.
قربانعلی سعادت اظهار کرد: توسعه این منطقه و سرمایه گذاری در آن در توانمند سازی و کاهش آمار نیازمندان استان بسیار مهم است.
وی با اشاره به سفر تیم اقتصادی کمیته امداد به منطقه آزاد ماکو در ماه های گذشته افزود: کمیته امداد درصدد سرمایه گذاری در این منطقه است که در صورت تحقق این امر زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از بیکاران فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: کشاورزی و دامداری سنتی در استان ارزش افزوده پایینی دارد و درآمد سرانه مردم استان 60 درصد درآمد مردم کشور است.
وی بیان کرد: در دهه ولایت دهه ای که مزین به نام امام علی (ع) که مظهر فقیر نوازی و یتیم داری است، قرار داریم و باید تمامی توان را برای حل مشکلات نیازمندان به کار گیریم.
به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش از خیران و نیکوکاران حامی کمیته امداد آذربایجان غربی قدردانی شد.
سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در سفری 2 روزه به آذربایجان غربی در همایش تجلیل از ۳۰۰ خیر و حامی نیکوکار آذربایجان غربی شرکت کرد.
علاه بر این همایش فتاح در جلسه شورای اداری استان شرکت و با مسئولان محلی گفت‌ وگو کند.
همچنین فتاح در این سفر به خانه تعدادی از مددجویان در شهرستان های خوی و سلماس می‌رود تا از نزدیک وضعیت خدمات دهی این نهاد به جامعه هدف را بررسی کند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر حدود 140 هزار نفر از شهروندان آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و علاوه بر برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان، ارائه کمک هزینه های ماهانه، جهیزیه، ازدواج، تحصیل در مدرسه و دانشگاه و کمک های موردی از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های نیازمند است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.