حسین خدرویسی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد کرمانشاه هم اکنون از 888 بافنده فرش و گلیم در سطح استان حمایت می کند.
وی با بیان اینکه در یکسال اخیر نزدیک به 800 مددجوی کمیته امداد که بیشتر آنان در مناطق روستایی ساکن هستند از آموزش های رایگان فرش و گلیم بافی بهره مند شدند، افزود: در این راستا بیش از یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
خدرویسی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مدت 280 طرح فرش بافی برای آموزش دیدگان این رشته فنی اجرا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه یادآور شد: در یکسال اخیر همچنین بیش از 160 طرح اشتغال قالیبافی برای نیازمندانی هم که زیر حمایت این کمیته نیستند اجرا شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور فروش محصولات تولیدی بافندگان مددجو تمهیدات لازم را در نظر گرفته است، عنوان کرد: این نهاد آمادگی دارد از طرح­های مکمل زنجیره ارزش فرش در سطح استان از جمله کارگاه‌های تولیدی، پشم­ ریسی، واحدهای رنگ­ رزی، نقشه کشی و بازاریابی حمایت کرده و محصولات مددجویان را با بالاترین قیمت خریداری کند.
خدرویسی در پایان و با اشاره به اینکه مددجویان زیر حمایت و متقاضی می توانند آموزش های فرش بافی را به صورت رایگان فرا گیرند، گفت: این افراد می توانند به دفاتر کمیته امداد مراجعه کرده و از خدمات آموزشی این نهاد بهره مند شوند.
در استان کرمانشاه بیش از 150 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری آن زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.