به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: داشتن رویکرد اعتقادی در پیشبرد کارها در هر حوزه‌ای گره‌گشای مشکلات خواهد بود که خوشبختانه مسئولان کمیته امداد در این حوزه توجه ویژه‌ای دارند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه‌های ترحمی به کرامت انسان‌ها آسیب می‌رساند، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) رویکرد توانمندسازی مددجویان را در پیش گرفته است که ضمن حل مشکلات معیشتی، آسیبی را متوجه کرامت اقشار ضعیف نخواهد کرد.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه باید نگاه‌های دینی در بخش‌هایی که دچار مشکل هستند،احیا شوند،افزود: اگر در بخش انفاق نگاه‌ها کاملاً دینی شود، به این نتیجه خواهیم رسید که انفاق کننده نیاز بیشتری به انفاق کردن دارد تا نیازمندی که نیاز به دریافت انفاق دارد.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: اگر این نگاه دینی در جامعه رواج پیدا کند و همه به اهمیت و جایگاه حقیقی انفاق پی ببرند، انگیزه‌های پرداخت آن افزایش پیدا خواهد کرد و برای تحقق این هدف روحانیون، رسانه‌ها و همه متولیان فرهنگی مسئول هستند.
وی با تاکید بر اینکه انفاقی صاحب برکت می‌شود که وجوهات شرعی آن‌ پرداخت شده باشد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کسانی را با خود در کربلا همراه کرد که شرایط تعیین شده از سوی امام را داشتند و ما نیز برای دریافت انفاق ها باید شرط گذاشته و آنها را از کسانی بپذیریم که اعتقاد به پرداخت وجوهات شرعی داشته باشند زیرا اینکار به انفاقات برکت می‌دهد.
امام جمعه قزوین ظلم و زیاده خواهی‌ها را یکی از مهم ترین دلایل پدید آورنده فقر دانست و در پایان گفت: اگر می‌خواهیم فقر در جامعه به صورت کامل و آن گونه که شایسته جامعه و مردم است برطرف شود، باید با ظلم و زیاده خواهی‌ مقابله کنیم و نگذاریم بیت المال چپاول شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.