به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش شامگاه سه شنبه در جلسه شورای بهداشت آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: آگاهی بخشی عمومی در حوزه مسائل بهداشتی به طور شایسته صورت نمی گیرد و نهادینه کردن بهداشت در مدارس و مراکز دانشگاهی لازم است.
وی اضافه کرد: مصرف قلیان و دیگر معضلات اجتماعی ریشه در نبود مراکز تفریحی و بیکاری دارد و جمع آوری واحدهای عرضه قلیان، باید به صورت تدریجی در دستور کار شورای بهداشت قرار گیرد.
وی وجود سردخانه مواد غذایی فاسد را در آستارا ضروری خواند و اظهار کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با در نظر گرفتن اعتبار لازم، باید سردخانه یادشده در آستارا ایجاد شود.
فرماندار آستارا با اشاره به وجود سگ های ولگرد در معابر و خیابان های آستارا خاطرنشان کرد: باید با دخالت سازمان های مردم نهاد، این حیوانات کنترل شده و از عقیم و معدوم سازی آنها جلوگیری شود.
رنجکش با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، باید زیستگاه های پرندگان مهاجر مورد پایش قرار گیرد.
وی نظارت بر واحدهای نانوایی، اغذیه فروشی و رستوران ها را به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه ضروری دانست.
شهرام حسین‌نژادی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه گفت: سه و نیم تن لواشک فاسد با تلاش ماموران بهداشت محیط کشف و نظارت بر بازار تشدید شده است.
وی افزود: صدور احکام قضایی پرونده های مواد غذایی فاسد و غیرقابل ‌مصرف، حدود 9 ماه طول می کشد و از دادگستری آستارا انتظار داریم در این رابطه همکاری لازم را به عمل آورد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری های آستارا و لوندویل، متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر عمومی هستند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان، 500 عدد واکسن هاری برای افراد سگ گزیده مصرف شده است.
حسین نژادی با بیان اینکه بیشتر مردم از کیفیت بد نان‌ و استفاده تعدادی از نانوایی‌ها از موادافزودنی در پخت نان گلایه مند هستند، اضافه کرد: استفاده از مواد افزودنی نظیر جوش شیرین در نان به ‌مرور زمان منجر به فساد دندان و پوکی استخوان می شود.
وی وضعیت عرضه ماهی در خیابان‌های شهر آستارا را غیربهداشتی دانست و یادآور شد: قرار دادن ماهی روی زمین و مکان های غیر بهداشتی، باعث تشدید آلودگی و انتقال بیماری‌ها می‌شود.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.