به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور در حاشیه برگزاری مانور سراسرس زلزله که صبح امروز (8آذر)، همزمان با سراسر کشور به طور نمادین در مدرسه فرزانگان و دیگر مدارس استان برگزار شد، اظهار داشت: این مانور آذر ماه هر سال در مدارس سراسر کشور برگزار می شود تا آینده سازان ایران با رفتارهای صحیح هنگام وقوع زلزله آشنا شوند.
وی افزود: با توجه 450 هزار دانش آموز در استان البرز این جمعیت بالا نشان از این دارد که مدارس یک کانون جمعیتی محسوب می‌شوند و می‌توانند به عنوان جامعه هدف مطرح شوند و از این طریق هر دانش آموز می تواند سفیری باشد تا آموزش های مقابله با بحران را به خانواده و سایر اقشار منتقل کند.
وی مدرسه را پایگاهی امن و مقاوم عنوان کرد و افزود: مدرسه ، مرکز تاب آوری محلات بشمار می آید و مردم باید در محلات بتوانند از مدارس به عنوان پناهگاهی ایمن استفاده کنند و این موضوع باید فرهنگ سازی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از جمله سیاستهای نوین در چارچوب مدیریت یکپارچه بحران و برای تحقق اهداف ‌مردم محوری و افزایش مشارکت مردم و کارآمدی سیستم مدیریت بحران شهری جهت امدادرسانی بهینه و به‌هنگام در دقایق اولیه بحران عنوان کرد و گفت: ایجاد گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله، اقدام مهمی برای توانمندسازی شهروندان در پاسخگویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بلایای طبیعی است.
به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته اقدامات اولیه برای اجرای طرح (داوطلبان واکنش اضطراری محلات) در شهرهای مراکز شهرستان‌های استان به خصوص در شهرستان کرج در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس برنامه تدوین شده و ساختار سازمانی تعریف شده، طرح در دو سطح استانی و شهرستانی و با همکاری سازمان‌های مسئول از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین تشکل‌های مردم نهاد عملیاتی می شود.
مهرور تصریح کرد: با ایجاد شورای ایمنی در مدارس البرز راهکارهای لازم را به دانش آموزان در مواقع بحرانی و وقوع زلزله تعلیم می دهیم و ماحصل آن مدرسه ایمن و جامعه تابآور می شود.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 799915
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.