علی رمضانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خانواده آماده در مخاطرات یا جنبش خادم، یک تلاش دسته‌ جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی برای اینکه در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند آمادگی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: این طرح با شعار خانواده آماده، جامعه آماده در کشور در حال اجراست که یکی از مهمترین رویکردهای آن کاهش خسارت های جانی و مالی افراد جامعه در مواجهه با حوادث و مخاطرات است.
رمضانیان اضافه کرد: ایران در ردیف 10 کشور حادثه خیز دنیا قرار دارد و بر همین اساس ارتقای کیفی و کمی آموزش های همگانی به خانواده ها با هدف آگاهی بخشی در زمینه چگونگی پیشگیری و مواجهه با حوادث، باید در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به در منازل مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه خواهند داد.
رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه افزود: این افراد که اعضای داوطلب هلال احمر هستند با کارت شناسایی مخصوص آموزش های چهره به چهره را طی هفت مرحله و در بازه زمانی هفت ماه به خانواده ها ارایه می کنند و در پایان آمادگی این خانوارها ارزیابی می شود.
به گزارش ایرنا، رمضانیان گفت: بر اساس چشم انداز آینده پیش بینی شده برای طرح ملی خادم تا سال 1400 همه خانواده ها باید زیر پوشش آموزش های این طرح قرار گیرند.
وی با تاکید بر ارایه آموزش های لازم به ساکنان بافت تاریخی و فرسوده بشرویه اضافه کرد: شرایط غیراستاندارد و نامناسب ساختمان ها در محدوده بافت فرسوده ضرورت آموزش های طرح ملی خادم برای واکنش مناسب و سریع ساکنان در مقابله با حوادث را مشخص می سازد.
رمضانیان تاکید کرد: فرهنگ‌ سازی در حوزه آموزش‌ های مربوط به پیشگیری و مواجهه با حوادث باید به صورت همگانی و با مشارکت سایر افراد جامعه و حمایت دستگاه های اجرایی انجام شود تا بتوان به نتایج مطلوب و مناسب تری دست پیدا کرد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار داشته و دارای 22 هکتار بافت تاریخی و حدود 36 هکتار بافت فرسوده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.