اسحاق آزادرخت روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از امروز(پنج شنبه) به مدت 2 ماه شروع و چهار هزار نفر از مردم این شهرستان از آموزش های این طرح بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: این طرح با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه دراین شهرستان به اجرا در آمد.
وی تصریح گفت: این طرح در ابتدا روستاهای حیدرآباد ،امین آباد و محله سالمی های این شهرستان را پوشش می دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر رودبار جنوب گفت: در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه طرح ملی خادم در راستای تحقق شعار 'خانواده آماده، جامعه آماده' کلید خورده است، تصریح کرد: در این طرح میزان آمادگی خانواده ها با 15شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش دیده در خانواده و میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی ساختمان سنجیده می‌شود.
وی افزود: در طرح ملی خادم به هر کدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و همچنین تغییرات سطح آگاهی امدادی خانواده ها در این مراجعات رصد می‌شود.
مساحت این شهرستان 13 هزارو 200 کیلومتر مربع می‌باشد و مرکز آن شهر رودبار جنوب درفاصله ۳۳۳ کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن هم برابر با 105 هزارو 992 نفر می باشد.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.