حبیب شریفی شنبه در نشست با فرماندار خمین، افزود: این طرح با هدف افزایش آشنایی با توانمندی، آمادگی و مقابله خانواده ها با مخاطرات پیرامونی از اواخر سال گذشته کلید خورده است.
وی ادامه داد: بر این اساس مربیان امداد و نجات اقدام به آموزش خانواده ها و افزایش توانمندی آنان برای مقابله با مخاطراتی مانند سرما، کولاک برف و حوادث ترافیکی می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر خمین گفت: این طرح در 12 مرحله آموزش دارد و در قالب آن تلاش می شود مردم به سمت احساس نیاز برای دریافت آموزش های امدادی و ارتقای توانمندی حرکت کنند.
وی، با بیان اینکه طبق ارزیابی اولیه 13 درصد مردم خمین از آموزش های امداد و نجات بهره مند هستند، ادامه داد: تا سال 1400 بایستی 30 درصد جمعیت این شهر تحت پوشش طرح خادم قرار گیرند.
وی بیان کرد: با اجرای طرح خادم ضریب ایمنی خانواده در مقابله با مخاطرات افزایش می یابد و به این ترتیب خانواده ها به سمت ایمنی و افزایش تاب آوری به عنوان یکی از مهمترین توصیه های سازمان ملل به همه دولت ها، دست می یابند.
وی گفت: خانواده های زیر پوشش طرح خادم شامل خانواده هایی هستند که یا اعلام آمادگی کرده اند و یا به صورت اتفاقی انتخاب می شوند.
شریفی افزود: از ویژگی های بارز این طرح این است که نیروهای جمعیت هلال احمر خود به خدمت خانواده ها رسیده و به آنان آموزش می دهد.
فرماندار خمین نیز در این نشست خدمات ارزنده هلال احمر را برای مقابله با کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی ستود و افزود: طرح خادم طرحی ملی است که در این شهرستان با جدیت در حال اجرا است.
سید مهدی ساداتی افزود: از همه برنامه ها و طرح های هلال احمر حمایت می شود و برای هر جه بهتر برگزار شدن طرح خادم از همه مسئولان ادارات خواسته می شود با فراگیری آموزش های لازم با این جمعیتی به عنوان سفیران هلال احمر همکاری کنند.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنانش قول مساعد داد تا اعتبار اولیه مورد نیاز برای ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی ویژه جمعیت هلال احمر را از محل اعتبارات تملک دارایی تخصیص یابد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر ، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.