به گزارش ایرنا ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آئین آغاز این مسابقات در فرهنگسرای الغدیر نیر گفت: 10 تیم 11 نفره بانوان این استان در مسابقات رفاقت مهر در شهر نیر شرکت دارند.
بهرام غیبی افزود: از بیست و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی ، امدادی رفاقت مهر استان در بخش بانوان سه تیم برگزیده به مسابقات کشوری راه می یابند.
وی گفت: این مسابقات در رشته ‌های حمل مصدوم ، کمک‌ های اولیه ، اسکان اضطراری و زبان انگلیسی برگزار می شود.
او هدف از برگزاری مسابقه رفاقت مهر را ایجاد زمینه های دوستی و مهربانی ، پرورش روحیه تلاش ، سازندگی ، تعاون ، تعهد و کار دسته جمعی ، شناخت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های اعضا ، ایمان ، معرفت ، دین و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل، پرورش روحیه مسوولیت پذیری، تعامل و همدلی و آشنایی باحوزه های امدادی ، بشردوستانه و معنوی ذکر کرد.
وی بیان کرد: مسابقه رفاقت مهر یکی از فعالیت های تربیتی و آموزشی است که برای کشف ، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی ، علمی ، امدادی و افزایش سطح آگاهی اعضای جوانان جمعیت هلال احمر از راه ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم تر با هدایت و نظارت جمعیت هلال احمر برنامه ریزی و اجرا می شود.
وی با اشاره به آمادگی اعضا جوان جمعیت هلال احمر در مقابله با حوادث گفت: مسابقات رفاقت مهر بستری مناسب جهت آمادگی جوانان در رویارویی با حوادث است و امیدواریم با حضور افراد برتر این مسابقات در آموزش ها و پایگاه های امداد و نجات شاهد ادامه فعالیت این عزیزان در سایر فعالیت های جمعیت هلال احمر باشیم.
فرماندار نیر هم در این آئین از اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در شهر نیر خبر داد و گفت: طرح خادم برای یک هزار و 234 خانوار شهر نیر در حال اجرا است که 2 مرحله از این طرح اجرایی شده و مرحله سوم آغاز بکار کرده است.
مهدی احمدی افزود: این طرح در 12 مرحله برای آموزش خانواده‌ ها در منازل انجام می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.