سعید فکوری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دستگاه ‌های ذیربط باید نسبت به بررسی علت این تصادفات اقدام کنند، افزود: حوادث رانندگی و واژگونی وسایل نقلیه حد فاصل روستای فیلاب تا یوسف ‌آباد باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به کاهش تصادفات در این شهرستان طی سال جاری اظهار کرد: کاهش تصادفات آنچنان محسوس بوده که می‌ توان گفت طی یک ماه نیرویی از پایگاه ‌های امداد و نجات جاده‌ ای این شهرستان اعزام نشده است.
وی گفت: جمعیت هلال‌ احمر پشتیبان اورژانس 115 است و بطور مستقیم وارد عملیات نمی ‌شود لذا مردم در شرایط بحرانی باید با شماره های 112 و 115 تماس بگیرند و بی ‌دلیل تیم ‌های امدادی را درگیر کارهای بیهوده نکنند.
فکوری از اجرای طرح خادم با عنوان 'خانواده آماده در مخاطرات' در این شهرستان خبر داد و افزود: برای این طرح در مرحله اول آموزش هزار خانوار در شهرستان در نظر گرفته ‌شده که بر اساس نوع آسیب‌ پذیری اجتماعی، حادثه ‌خیزی مناطق و بافت فرسوده انتخاب‌ شده ‌اند.
وی اظهار کرد: در این راستا هر ماه آموزش‌ های مختلف در زمینه مقابله با بحران‌ های احتمالی به خانواده ها ارائه می شود.
وی گفت: در اجرای طرح خادم 15 مبحث در حوزه‌ های امداد و نجات نیز به خانواده ‌ها آموزش داده می شود.
رئیس جمعیت هلال‌ احمر قوچان با بیان اینکه هفت مهد کودک در این شهرستان تحت عنوان غنچه‌ های هلال، آموزش امدادی به گروه ‌های هدف خود ارائه می ‌دهند، افزود: در طرح دادرس نیز 370 دانش ‌آموز پایه هشتم در 26 مدرسه به ‌صورت مستقیم آموزش‌ های امدادی را فرا می‌ گیرند.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.