به گزارش ایرنا ابراهیم بابایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر افزود: اجرای طرح دادرس با هدف آموزش و فراگیری دوره های امدادی به دانش آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و بحران ها در روزهای سخت اجرا می شود.
وی گفت: این طرح برای 720 دانش آموز دوره متوسطه اول در 24 مدرسه شهرستان رفسنجان در حال اجراست و سال گذشته مدرسه علامه حلی پسرانه در برگزاری آزمون های عملی و تئوری طرح کشوری دادرس رتبه اول را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه 54 غنچه هلال احمر در مهدکودک های رفسنجان آموزش های لازم مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی را آموزش می بینند بیان کرد: پنج کانون هلال احمر دانشجویی در پنج دانشگاه رفسنجان با 350 عضو شکل گرفته است و نیز 2 کانون هلال احمر طلاب با 250 نفر عضو و 52 کانون هلال احمر روستایی در این شهرستان وجود دارد که در راستای خدمات امدادی به دانشجویان و مردم فعالیت دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان گفت: طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) نیز رفسنجان در حال اجراست و هدف این طرح افزایش آگاهی مردم در راستای چگونگی مقابله در برابر بلایای طبیعی سیل، زلزله، توفان و غیره است که داوطلبان با مراجعه به در منازل هم ایمنی محل زندگی را بررسی می کنند و هم به افراد در منزل آموزش های لازم را ارایه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: در هفته هلال احمر که از 13 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت است فعالیت ها و اقداماتی از سوی این جمعیت و داوطلبان انجام می شود که شامل غبارروبی گلزار شهدا، برپایی چادر سلامت در پارک جوان و انجام تست رایگان فشار خون و قند خون، کلاس های کمک های اولیه در پارک جوان، اعزام اتوبوس از هلال احمر به جوادیه نوق برای خون گیری، عیادت از بیماران دیالیزی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، تجلیل از رتبه های برتر طرح دادرس سال گذشته و مانور عملیاتی امداد و نجات در روستای داوران و اردوی جهادی دانشجویان پیام نور رفسنجان در منطقه راویز است.
بابایی گفت: بعضی ادارات، سازمان ها و شرکت های صنعتی رفسنجان شرایط مناسبی برای مواجه با حوادث ندارند که ما آمادگی ارائه آموزش های لازم را به آنها در این زمینه داریم.
مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.