وحید شاهرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه جوان عصر روز گذشته در روستای نجف آباد واقع در مسیر سد جیرفت اقدام به حرکت در مسیر آبی که از سد جیرفت به هلیل رود ریخته می شود، می کنند که یک نفر از این افراد در فشار زیاد آب رودخانه گرفتار می شود.
وی ادامه داد: فرد گرفتار شده در تلاطم آب به صورت معلق در مسیر رودخانه به تخته سنگی گیر کرده که بلافاصله بعد از تماس با هلال احمر جیرفت، 2 اکیپ به محل حادثه اعزام می شود.
وی خاطرنشان کرد: بعد از چهار ساعت عملیات امداد و نجات فرد محصور در رودخانه هلیل رود نجات می یابد.
رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت با بیان اینکه هلال احمر شهرستان جیرفت فاقد امکانات امدادرسانی در زمینه سیلاب است تصریح کرد: با وجود این کمبود امکانات از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 40 فرد گرفتار در سیل دراین منطقه امدادرسانی شدند.
وی به طرح امداد و نجات جاده ای در محورهای شهرستان جیرفت از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر جیرفت به 25 فرد حادثه دیده در 16 حادثه جاده ای امدادرسانی کرده است.
وی افزود: امسال همچنین 13 مصدوم نیز توسط امدادگران از خودروهای تصادفی رها سازی و 57 مسافر مانده در راه نیز اسکان اضطراری داده شدند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.