ایرج قوامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اطلاع از مفقود شدن یکی از ساکنان روستای گازرخانی در کوههای منطقه، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان به سرعت تشکیل و به منطقه اعزام شد.
وی ادامه داد: علاوه بر اعزام تیمی متشکل از زبده ترین نجاتگران جمعیت هلال احمر کامیاران، 40 نفر از ساکنان روستاهای منطقه به صورت داوطلبانه در عملیات تجسس حضور داشتند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران گفت: پس از چندین ساعت پیاده روی و کوهپیمایی، تیم تجسس جمعیت هلال احمر موفق شد فرد مصدوم را یافته و پس از عملیات تثبیت، به بیمارستان اعزام کند.
قوامی با بیان اینکه فرد مصدوم پس از سقوط از ارتفاع سه متری دچار آسیب شدید بدنی شده بود افزود: به علت سخت گذربودن منطقه، انتقال وی در عملیات بسیار دشواری صورت گرفت.
وی اضافه کرد: این جمعیت با استفاده از توان بالای نجاتگران و امدادگران، سال گذشته نیز یکی از کوهنوردان مصدوم گرفتار در کوه های منطقه را نجات داده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل کرد.
قوامی از کوهنوردان و ساکنان محلی که قصد کوهنوردی در کوههای منطقه را دارند خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، از قبل مسیر حرکت خود را تعیین و به بستگان خود اطلاع دهند تا در صورت بروز حادثه، اطلاعات نسبی در عملیات تجسس موجود باشد.
روستای گازرخانی، از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران و در 30 کیلومتری غرب این شهر قرار دارد.
کامیاران نیز در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7355/ 7349/ 3020
**خبرنگاران: وریا کرمی و ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.