به گزارش ایرنا سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در کتابخانه شهید نشاطی آستارا گفت: حدود 200 جلد کتاب پرمخاطب با موضوعات فرهنگی، تاریخی و روانشناسی به مدت یک هفته در کتابخانه های شهرهای آستارا، لوندویل و روستای ویرمونی عرضه می شود.
آرزو عباس زاده با اشاره به اینکه بازدید دانش آموزان از چهار کتابخانه آستارا به مناسبت هفته کتاب آغاز شده ، اضافه کرد: یکصد دانش آموز با بازدید از بخش های مختلف کتابخانه ها با تازه های کتاب آشنا شده و به نقد آثار معرفی شده پرداختند.
وی به برگزاری مسابقه استانی داستان کوتاه با عنوان من و کتاب اشاره کرد و گفت: اعضای کتابخانه می توانند تا 25 آبان ماه جاری با مراجعه به کتابخانه های آستارا آثار مکتوب خود را تحویل داده یا از طریق سایت www.gilanpl.ir به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند.
وی افزود: اعضا در رده های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می توانند در این مسابقه شرکت کنند و باید متن داستان کوتاه حداکثر از 100 کلمه تشکیل شده باشد و از برگزیدگان تا پایان هفته کتاب تجلیل خواهد شد.
عباس زاده دیدار با امام جمعه و فرماندار، سخنرانی کتابداران در مدارس، مسابقه انشا نویسی در مدارس با موضوع کتاب و جلسات نقد کتاب را از برنامه های اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان در هفته کتاب اعلام کرد.
وی افزود: کسانی که با کتاب پیوند عمیقی دارند ، از نظر شخصیتی و اخلاقی ممتاز هستند و کتاب، باعث پالایش فکر انسان می شود.
عباس زاده با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان علمی در اعتلای فرهنگ مطالعه استفاده خواهیم کرد، افزود: نخستین کتابخانه استان گیلان با عنوان قرائتخانه در سال 1302 در آستارا احداث شده که این امر نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی بین مردم این شهرستان است.
نواخته شدن زنگ کتاب و کتاب خوانی در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه توحید آستارا از برنامه های روز نخست هفته کتابخوانی در این شهرستان بود.
24 آبانماه روز کتاب و کتابخوانی است و چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 مترمربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارد و 45هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها ارایه می شود.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.