علیرضا خوشبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حداقل حمایت مالی برای پذیرفتن سرپرستی یک کودک در ماه 300 هزار ریال است، اظهار کرد: انتخاب سن، جنسیت و اسم کودک در اختیار سرپرست و حامی مالی است.
وی با بیان اینکه مبلغ ریالی مستقیم به حساب خود کودک واریز می شود، اظهار کرد: کمیته امداد با مدیریت بر این امر سعی می کند این کمک ها از طرف خانواده های کودکان در راستای رفع نیاز او هزینه شود.
خوشبخت یادآور شد: 3 هزار و 600 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان کامیاران جمعیتی هفت هزار نفری را شامل می شود که 60 درصد این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
وی با تاکید بر تکریم مددجویان اضافه کرد: با تغییر رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود در راستای توانمند سازی خانوارها، اکنون در حال برداشتن گام های بزرگی در این خصوص هستیم.
خوشبخت در خصوص اقدامات این نهاد در سال جاری برای ایجاد اشتغال مددجویان گفت: امسال 65 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد برای خانواده های تحت پوشش پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: با تعامل به عمل آمده با بانک های عامل شهرستان آمادگی 100 درصدی برای جذب این میزان تسهیلات فراهم شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کامیاران با اشاره به اینکه تسهیلات استغالزایی به خانواده های که مستعد کار و ایجاد اشتغال هستند تعلق می گیرد، افزود: 495 میلیارد ریال آن از محل منابع بانکی و 155 میلیارد ریال دیگر نیز از منابع داخلی کمیته امام (ره) تامین خواهد شد.
وی در خصوص کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها یادآور شد: یک میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی در این شهرستان جمع آوری شد و در آستانه بازگشایی مدارس برای رفع نیاز 390 دانش آموز هزینه شده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.