به گزارش ایرنا، سید امیرمنصور برقعی در سفر به استان ایلام و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت این تعداد واحد از پارسال آغاز و شماری از آنها به مددجویان واجد شرایط واگذار و مابقی آنها نیز تا پایان امسال واگذار می شود.
وی تامین مسکن مددجویان را از اولویت های این نهاد برای خودکفایی مددجویان عنوان کرد و افزود: استان ایلام در این حوزه به موفقیت هایی دست یافته که قابل تقدیر است.
قائم مقام کمیته امداد ایلام یاداور شد: استان ایلام در سال های اخیر از استانهای پیشگام و موفق در زمینه تامین مسکن نیازمندان بوده و شمار زیادی از مددجویان این نهاد با مشارکت خیران و اعتبار این نهاد صاحب سرپناه شده اند.
برقعی همچنین به برنامه های اشتغال مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت های این نهاد برای خودکفایی مددجویان اجرای طرح های اشتغالزایی است که در آین زمینه امسال بیش از 140 هزار فرصت شغلی برای خانواده های نیازمند و جویای شغل این نهاد ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه عمده این مشاغل، طرح‌های اشتغال‌زایی خانگی و خرد هستند، تاکید کرد: این مشاغل با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و تسهیلات بانک‌ها و همچنین اعتبار این نهاد برای نیازمندان جویای کار راه‌اندازی می‌شوند.
برقعی میانگین سقف پرداختی وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال 96 را بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار 200 میلیون ریال عنوان کرد.
وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال مددجویان امسال امکان پرداخت وام به تعداد اعضا یک خانواده که طرح مشترک آن‌ها نیاز به تسهیلات بیشتری است فراهم شده است.
عضو هیئت ‌امنای کمیته امداد کشور گفت: این نهاد برای اشتغال پایدار مددجویان نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال‌زایی آنها دارد، گفت: این نهاد از طریق برگزاری دوره های کارافرینی برای مددجو درصدد است تا اشتغالی پایدار برای آنها فراهم کند.
برقعی همچنین یاد آورد شد: از مجموع طرح های اشتغالزایی پیش بینی شده برای مددجویان مل کشور در سال جاری سه هزار فرصت برای مددجویان استان ایلام خواهد بود.
قایم مقام کمیته امداد کشور به منظور بازدید از خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد به استان ایلام سفر کرده است.
بیش از 40 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.