سهیلا فریقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سنجش نوآموزان یک ضرورت برای این گروه سنی است، افزود: هشت پایگاه ثابت و سیار برای سنجش نوآموزان بدو ورود فعالیت می کنند.
فریقی اظهار کرد: در شهرهای زنجان، خرمدره، خدابنده و ابهر یک پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 18 هزار نفر در طرح های غربالگری، مورد سنجش قرار گرفته اند، تصریح کرد: از این تعداد 17 هزار نفر وارد دبستان شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی زنجان افزود: بیش از یک هزار نفر در این سنجش ها به مراجع تخصصی ارجاع شدند، تا به طور تخصصی مورد معاینه قرار بگیرند.
فریقی تاکید کرد: تا کنون 96 نفر از این کودکان به علت کم توانی ذهنی، آسیب شنوایی، آسیب بینایی و مشکلات جسمی - حرکتی خفیف تا شدید، به ترتیب به مدارس پذیرا و مدارس استثنایی معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: برخی خانواده ها با اینکه در سنجش اولیه از مدارس عادی منع شده اند، اما فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کرده اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی زنجان گفت: در سیستم آموزشی تا زمانی که ثبت نام قطعی نشده باشد می توان ثبت نام کرد و تا پایان ترم اول این مسئله روشن خواهد شد و در این حالت یک سال تحصیلی را فرزندان این خانواده ها از دست خواهند داد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار سرشماری سال گذشته، بیش از 139 هزار کودک 6 تا 14 سال در این استان زندگی می کنند.
بیش از 182 هزار دانش آموز استان زنجان در سال تحصیلی جدید تحت آموزش های 15 هزار معلم در 2هزار و 436 آموزشگاه فعال قرار خواهند گرفت، سال تحصیلی گذشته تعداد این آموزشگاه ها 2 هزار و 402 باب بود.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.