سید شمس الله حسینی ایمنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا آغاز اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان را 28 خرداد ماه اعلام کرد و ادامه داد : در فعالیت و تعداد پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان در مازندران امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل تفاوتی نکرده است .
وی با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان مازندران یک پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه درنظر گرفته شد ، افزود: با توجه به وسعت و جمعیت دربرخی شهرستانها تعداد این پایگاه ها افزایش یافته است .
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی مازندران پیش بینی کرد که امسال حدود 40 هزار دانش آموز بدو ورود به مدرسه در این پایگاه ها سنجش سلامت شوند .
وی ادامه داد : نوبت دهی خانواده ها برای حضور در پایگاه های سنجش به صورت الکترونیکی است و خانواده ها در نوبت تعیین شده باید به پایگاه های سنجش مراجعه و براساس تأییدیه ای که صادر می شود برای ثبت نام مدرسه در سال بعد اقدام کنند.
به گفته حسینی با اجرای طرح سنجش سلامت زمینه ای فراهم می شود تا کودکان نیازمند مداخلات درمانی شناسایی شوند و اقدامات لازم پیشگیرانه برای آنها اجرا شود .
سال گذشته در 34 پایگاه سنجش سلامت مازندران وضعیت حدود38 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفت .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران همچنین از ارزیابی سنجش سلامت 60 درصد کودکان پیش دبستانی استان خبرداد و افزود : این کار برای نخستین بار اجرا می شود و برای این منظور کودکان در تمامی سنین که می خواهند به مهدهای کودک بروند ارزیابی سلامت می شوند .
مازندران 6 هزار و 306 دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد 2 هزار و 798 نفر دانش آموز با معلولیت های شدید و در 50 مدرسه استثنایی استان تحصیل می کنند .
یک هزار و 944 دانش آموز با معلولیت خفیف در قالب طرح (تلفیقی فراگیر ) در مدارس عادی تحصیل می کنند و یک هزار و 564 دانش آموز نیز با مشکلات یادگیری در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.