محمود عسگری روز شنبه در حاشیه آیین آغازین این طرح در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در شهرستان های اراک و ساوه از امروز بیستم خرداد ماه و سایر شهرستان های استان بعد از ماه مبارک رمضان کلید می خورد و با توجه به تعداد و حجم مراجعه کنندگان در برخی شهرستان ها تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.
وی با یادآوری وجود یک میلیون و 200 هزار نو آموز بدو ورود به دبستان در سطح کشور، پیش بینی کرد: امسال 19 هزار کودک بدو ورود به دبستان و 13 هزار کودک پیش دبستانی در استان مرکزی در طرح سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی مورد سنجش قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 20 پایگاه ثابت و سیار امسال وظیفه اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان در این استان را بر عهده دارند.
عسگری گفت: نوآموزان در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی مورد از نظر بینایی، شنوایی، بهداشت و سلامت رفتاری ارزیابی می شوند.
وی افزود: کار ثبت نام و نوبت دهی کودکان در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان با مراجعه خانواده ها به مدارسی که قصد ثبت نام کودک خود در آن مدارس را دارند انجام می گیرد و روز و زمان مراجعه برای سنجش کودکان به خانواده ها اعلام می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: نتیجه سنجش نوآموزانی که ارجاعات تخصصی نداشته باشند در همان روز در سامانه ثبت می شود و نوآموزانی که نیازمند بررسی دقیق تر باشند به مراکز تخصصی ارجاع می شوند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6013/1955/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.