محمد صادق قائمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فضاها در قالب 15 طرح آموزشی و 55 کلاس درس با اعتبار 70 میلیارد ریال در روستاها و مناطق محروم استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: چهار میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز آموزشی و افزایش عدالت آموزشی و سهولت در امر آموزشی دانش آموزان مناطق روستایی استان مرکزی صرف شده است.
قائمی ،از به کار گیری سه کانکس در قالب 6 کلاس آموزشی در روستاهای محروم استان مرکزی خبر داد و گفت: شمار اندک دانش آموزان، پیش بینی مهاجرت و خالی شدن روستاها از دانش آموزان، اصلی ترین علتی است که تصمیم استفاده از کانکس در این روستاها را رقم زده است.
وی ادامه داد: این کانکس ها برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به دانش آموزان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مطمئن و ایمن تجهیز شده اند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 2 هزار فضای آموزشی با 9 هزار و 700 کلاس درس در این استان وجود دارد که 612 مدرسه با 2 هزار و 642 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است و از این تعداد 196 طرح با 2 هزار کلاس درس با کمک خیران بازسازی و مقاوم سازی شده و 416 فضای آموزشی با یک هزار و 400 کلاس درس به تخریب و مقاوم سازی نیاز دارد.
وی توضیح داد:برای احیا و بازسازی این فضاها 850 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی ادامه داد: 206 مدرسه با یک هزار و 525 کلاس درس در استان مرکزی به صورت 2 نوبته اداره می شود که برای تک نوبته کردن آن ها و ایجاد عدالت آموزشی در این مدارس 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.