به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) ، یدالله صفری با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین به منظور رسیدگی به مشکلات ایتام و خانواده های نیازمند در کمیته امداد اجرا می‌شود، گفت: همه‌ ساله تعداد زیادی از هموطنان خیر و نیکوکار، با ثبت‌نام در این طرح به حمایت از ایتام و فرزندان محسنین می‌پردازند و به‌ صورت ماهانه کمک‌های خداپسندانه خود را به آنها اهداء می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های مشارکتی موفق کمیته امداد است، افزود: هم ‌اکنون چهار هزار و 937 حامی نیکوکار حمایت از یکهزار و 714 فرزند یتیم و محسنین را بر عهده ‌دارند که کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به آنها اهداء می‌کنند.
صفری با اعلام اینکه 2هزار و 548 حامی، حمایت از 627 یتیم و2 هزار و 389 حامی نیز حمایت از یکهزار و 87 فرزند محسنین را بر عهده ‌دارند، گفت: سهم ایتام از کمک خیرین 11 میلیارد 97 میلیون ریال و سهم محسنین هشت میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان ری بیان کرد: بسیاری از حامیان علاوه بر پرداخت کمک‌های نقدی، از طریق کمک‌های کالایی شامل، تامین سبد غذایی، پوشاک و جهیزیه و رفع مشکلات درمانی، مسکن، فرهنگی و آموزشی، فرزندان معنوی خود را حمایت می‌کنند.
وی در ادامه به کمک 220 میلیون ریالی یکی از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: این حامی نیکوکار این هزینه را برای کمک به تامین ودیعه مسکن چهار خانوار محسنین پرداخت کرد.
صفری یادآور شد: این حامی نیکوکار 2 سال است همکاری خود را با حمایت از 40 فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ری آغاز کرده است؛ وی علاوه بر کمک‌های تعهد شده در طرح اکرام ایتام و محسنین در مناسبت‌ها و موارد مورد نیاز کمک‌های خود را به خانوارهای تحت حمایت اهداء می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام سفارش زیادی برای کمک به محرومان کرده است، گفت: خیران و حامیان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در شهرستان ری و یا تماس با شماره 7355 می توانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند و کمک‌های خود را به دست ایتام و نیازمندان واقعی جامعه برسانند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.