به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود شکری در اجتماع بزرگ راهپیمائیان 13 آبان رضوانشهر اظهار داشت : مهمترین دلیل عصبانیت استکبار جهانی از ملت ایران بخاطر این است که امروز پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم در جهان هستیم و به برکت خون شهدا این مسیر را ادامه خواهیم داد.
این نماینده مجلس خطاب به دانش آموزان حاضر در این اجتماع بزرگ افزود : شما جوانان و نوجوانان عزیز از مهمترین و بزرگترین سرمایه های این کشور و نظام هستید و بزرگترین مقابله شما با دشمنان این است که درس بخوانید و در مسیر علم آموزی با شتاب حرکت نمائید.
شکری ضمن بیان وقایع 13 آبان در تاریخ کشور افزود: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
وی بیان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
نماینده مردم شهرستانهای رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس شورای اسلامی ضمن علت نامگذاری این روز بنام دانش‌آموز گفت: در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد، دانش‌آموزان و نوجوانان نیز در آن ایام شور و حال دیگری داشتند.
وی افزود: صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند که مأموران رژیم وقت آنان را به گلوله بستند و به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: امروز دشمن ما از هرسو به ما هجوم آورده اند و از راه اقتصادی سعی در فلج کردن کشور دارند و تنها راه برون رفت از این مشگلات پرداختن به اقتصاد مقاومتی و توجه به خود اتکایی است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: مهرعلی گواهی**انتشار دهنده: بابایی
7293 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.