حجت السلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهارکرد: روز 13آبان یادآور روزهای تلخ تبعید امام و و کشتار دانش آموزان در سال های 43 و 57 و روزشیرین شکستن قبح قدرت آمریکا درسال 58 است.
وی از 13 آبان به عنوان روزدرهم شکستن قدرت شیطانی و اهریمنی آمریکا یاد کرد وافزود: ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان با توجه به بدعهدی ترامپ ویاوه گویی های او پاسخی محکم به ترامپ خواهند داد واقتدار ایران را به رخ دشمنان خواهند کشاند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به دلیل سخنرانی معروف که علما و بزرگان به داد ایران برسید، بیان کرد: کشتار دانش آموزان در مقابل دانشگاه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از مهمترین حوادث این روز است که در همه این وقایع دست جنایتکار آمریکا به خوبی دیده می شود.
حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: جوانان ودانش آموزان علیه رژیم طاغوت تجمع و شعار دادند و 70 تن ازدانش اموزان در مقابل دانشگاه تهران مورد حمله قرار گرفتند.
وی با اشاره به تسخیرلانه جاسوسی آمریکا ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ازسفارت خانه این کشور به عنوان یک مرکز توطئه علیه انقلاب نام برده شد اما در روز 13 آبان دانشجویان پیرو خطر امام(ره) به تسخیر این لانه پرداختند.
وی بیان کرد: این روز تنها مختص دانش آموزان نیست و همه قشارمختلف مردم باید با توجه به اظهارات ترامپ درچند ماهه اخیر و بدعهدی در این آیین شرکت کنند.
خطیب نماز جمعه بروجرد حضور پرشور همه اقشار مختلف ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان را نشان دهنده ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی آمریکا دانست و گفت: امید است همه اقشار با حضور در راهپیمایی ضد استکباری و ضد استعماری خشم و انزجار خود را از آمریکا نشان خواهند داد.
حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود در جمع جوانان به این مهم اشاره کرده و فرمودند جوانان و نوجوانان همواره نقش پیشروی داشتند و در طول دوران انقلاب اسلامی این دانش آموزان اقدامات مهمد را انجام دادند ونقش موثری را ایفا کردند.
وی افزود: دردوران هشت سال دفاع مقدس 36 هزاردانش آموزسنگر درس را رها کرده ودرجبهه مقاومت از اسلام و موجودیت نظام دفاع کردند وجان خود را فدای انقلاب اسلامی نمودند.
وی ادامه داد: 170 تن دراز 304 دانش اموز بروجردی درجبهه های جنگ به شهادت رسیدند و مابقی نیزدر بمباران به شهادت رسیدند.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: آمریکا در این 38 سال گذشته توطئه ها وترفندهای زیادی را علیه ملت ایران به کارگرفته وتاکنون هیچ غلطی نکرده ونخواهد کرد.
6052/ 7273 خبرنگار: آمنه صارمی **انتشار دهنده : مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.