به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع دانش آموزان تشکل های دانش آموزی استان گیلان در استانداری افزود: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای ایجاد فضای پرسشگری و نقادی دانش آموزان به کار گرفته است.
وی درس اخلاق محوری را از دیگر برنامه ها در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: اخلاق مداری در بیانیه حقوق شهروندی رییس جمهوری آمده و ما نیز در دستگاه تعلیم و تربیت به این مهم توجه داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: احترام به حقوق والدین، تکریم بزرگترها و حفظ و توجه به محیط زیست از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان در استان است.
وی به فعالیت تشکل های دانش آموزی و نقش مهم آنان در مدارس گیلان اشاره و اضافه کرد: 182 هزار دانش آموز عضو تشکل بسیج دانش آموزی، 23 هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی، شش هزار نفر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی و دو هزار و 500نفر عضو تشکل هلال احمر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به درخشش و موفقیت دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزان استان در مسابقه های مختلف قرآنی، علمی و آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در برنامه ها و مناسبت های مختلف حضوری خودجوش و موثر دارند.
وی با تبریک فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت: دانش آموزان و فرهنگیان همگام با سایر قشرها در راهپیمایی روز 13 آبان همانند سال های گذشته حضوری پرشور و باشکوه خواهند داشت.
در این مراسم هر یک از تشکل های دانش آموزی استان گیلان شامل تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی و هلال احمر با بیان معرفی تشکل خود خواسته ها و انتظارات خویش را بیان کردند.
شنبه هفته آینده 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
استان گیلان بیش از 375 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.