مهدی حاجتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت : سرویس های مجاز حمل و نقل دانش آموزان تحت نظارت آموزش و پرورش و شهرداری هاست و بر اساس ضوابط فعالیت می کنند.
وی با بیان این که سرویس های حمل و نقل مجاز از طریق پیمانکاران به شهرداری ها معرفی می شوند، افزود : رانندگان این سرویس ها تایید شده، خودروها دارای معاینه فنی و تعداد سرنشینان رعایت می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: رانندگان سرویس واحدهای آموزشی به عنوان مربی قلمداد می شوند و بایستی در هنگام سرویس دهی به دانش آموزان رعایت شئونات اخلاقی را داشته باشد.
وی نگاه آموزش و پرورش را نگاه تربیتی و پرورشی عنوان و تصریح کرد: سرویس مدارس یک مدرسه سیار است بنابراین بایستی مسایل آموزشی و پرورشی در آن رعایت شود.
وی با بیان این که در زمان حاضر از طریق کارگروه سرویس های حمل و نقل مدارس پیشنهاد افزایش نرخ به طور میانگین 10 تا 12 درصد ارایه شده اما هنوز تصویب نشده ، افزود: مدیران مدارس نرخ سرویس مدارس در شهرستان های مختلف را تا تصویب نهایی، علی الحساب بر اساس مبلغ سال گذشته در نظر بگیرند.
وی در باره سرویس های غیرمجاز حمل و نقل دانش آموزان خاطر نشان کرد: این سرویس ها از سوی اولیاء انتخاب می شود و مدارس هیچگونه مسوولیتی در این رابطه ندارند.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.