امیر والی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرویس مدارس یکی از دغدغه های والدین را تشکیل می دهد که به همین منظور با مطرح کردن این موضوع مهم در شورای آموزش و پرورش البرز مورد پیگیری قرار گرفت.
وی اظهار کرد: هر ساله تلاش می کنیم تا دانش آموزان از امن ترین وسایط نقلیه استفاده کنند که دارای ویژگی‌های سرویس مدارس باشند.
وی بیان کرد: با آغاز سال تحصیلی یکی از نگرانی‌های والدین، خطراتی ست که در سرویس مدارس ممکن است برای دانش آموزان و فرزندانشان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: بیشتر حوادث برای دانش آموزان در اتوبوس و یا سایر وسائل نقلیه زمانی رخ می‌دهد که آن‌ها در حال انتظار برای سرویس ،سوار شدن و یا پیاده شدن از سرویس رخ می دهد.
وی ادامه داد: سرویس مدارس به متقاضیانی واگذار می شود که دارای مجوزهای رانندگان ویژه مدارس باشند و در کلاس های آموزشی مربوط به رانندگان سرویس دانش آموزی نیز که از سوی راهنمایی و رانندگی البرز برگزار می شود، شرکت کرده باشند.
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در این دوره ها به رانندگان سرویس مدارس، کار کردن با ایستگاه اتوبوس دانش آموزان، روش‌های سوار و پیاده کردن دانش آموزان، تخلیه دانش آموزان در حوادث، رفتار دانش آموزان، امنیت و مدیریت دانش آموزان، کمک‌های اولیه اورژانسی آموزش داده می شود.
والی پور از گواهی سلامت بعنوان یکی از شاخص های مهم برای انتخاب رانندگان سرویس مدارس در البرز یاد کرد و افزود: گواهی عدم سوء پیشینه نیز از دیگر موارد الزامی است که متقاضیان باید ارائه دهند.
وی گفت: ساماندهی سرویس مدارس در آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس در سال تحصیلی 97-96 به مدیریت این ناحیه واگذار شده است.
وی یاد آور شد: ساماندهی سرویس مدارس در آموزش و پرورش نواحی 1، 3 و 4 کرج نیز در سال تحصیلی جدید بر عهده حمل و نقل شهرداری کرج است.
والی پور ادامه داد: در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش کرج سالانه 20 هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند که امیدواریم تا فرصت باقی مانده به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ، ساماندهی لازم با توجه به پیگیری آموزش و پرورش دراین استان انجام شود.
وی گفت: در سایر مناطق آموزش و پرورش البرز، کارگروه ویژه سرویس مدارس تشکیل شده است تا بستر مناسب برای برخورداری حدود 6 هزار دانش آموز فراهم آید.
وی تاکید کرد: در سال تحصیلی 97-96 پیش بیی می کنیم 10 درصد به جمعیت دانش آموزان استفاده کننده از سرویس مدارس در استان البرز افزوده شود.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.