به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا، سعدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: در این برنامه پاکسازی که با همکاری بخشداری مرکزی، اداره حفاظت محیط زیست و دهیاران روستاهای حاشیه بلوار و همچنین گروه های مردم نهاد انجام شد؛ چشم اندازهای حاشیه بلوار ، لاین وسط آن و همچنین محیط پای درختان معروف این بلوار به طول سه کیلومتر پاکسازی شد.
وی افزود: تونل سبز بلوار ورودی شهر فومن با داشتن بیش از چهار هزار درخت تنومند و قدیمی از گونه چنار، بیش از 50 سال قدمت دارد و تراکم رویش این درختان چنان است که منظره زیبا و بی بدیلی را ایجاد کرده که به جاده بهشت هم معروف شده است.
سعدی همچنین با اشاره به پاکسازی زباله های رهاشده در روستای گردشگری دارباغ فومن با مشارکت جوامع محلی گفت: در پایان این مراسم، مطالبی آموزشی در ارتباط با ضرورت مدیریت پسماند، نحوه اجرای اصولی زباله های روستایی و نحوه مدیریت و استفاده از زباله های تر در روستاها به عنوان غذای دام و طیور و یا بعنوان کمپوست ارائه شد.
روستای دارباغ یکی از روستاهای کوهپایه ای و با چشم اندازهای بی بدیل طبیعی برای گردشگران است که هر سال مسافران زیادی از آن بازدید می کنند.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.