جواد معیتی در حاشیه این اقدام فرهنگی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان این که صیانت از محیط زیست برای زندگی سالم ضروری است افزود: این حرکت مردمی باید در طول سال ادامه یابد و به زمان خاص محدود نشود .
وی اظهار کرد: آموزش حفاظت محیط زیست در مدارس و مهد کودک‌ها مهم است و می تواند در نهادینه شدن فرهنگ پاسداشت طبیعت در جامعه موثر باشد.
وی با بیان اینکه برای کاهش آسیب های ناشی از دفن زباله، طرح تفکیک زباله علاوه بر ادارات و مدارس در 80 درصد واحدهای مسکونی شهر آستارا اجرا می شود، اظهار کرد: کاهش حجم زباله ها، دفن آسان و بازیافت برخی از آنها از مزایای این طرح است و با آموزش و فرهنگ ‌سازی فراگیر می شود.
رئیس اداره محیط زیست آستارا نیز گفت: نریختن زباله در طبیعت، نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد و سازمان های مسئول و رسانه ها در این زمینه رسالت زیادی دارند.
محمد رضا روشنی افزود: رسانه ها و سازمان های مسئول، اقدام های ارزنده ای را در این حوزه انجام داده اند اما این موضوع نیاز به گوشزد و تکرار دارد و باید فرهنگ آن را در جامعه نهادینه کنیم.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.