به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، لطیف جواهردشتی افزود: یک گروه شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک شهرستان سیاهکل ، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .
وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل با همکاری تعدادی از همیاران و علاقه مندان به حیات وحش ، این گروه از شکارچیان غیر مجاز را نیمه های شب گذشته به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز دولول دستگیر کردند.
جواهردشتی اظهار داشت: این گروه به دستور دادستان و قاضی کشیک تحویل کلانتری دیلمان شدند و حسب دستور ، شکارچیان شب را در بازداشت سپری کردند .
وی تصریح کرد : جنگل های منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در حوزه شهرستان سیاهکل از مهمترین زیستگاه های یکی از گونه های شاخص پستانداران بزرگ گیلان با نام مرال است که هرساله از نیمه دوم شهریورماه، دوره جفت گیری این جانور در این منطقه آغاز می شود.
منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در منطقه ای بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل قرار دارد و علاوه بر مرال، جانوران با ارزش دیگری نظیر پلنگ ، خرس قهوه ای ، شوکا و سایر جانوران جنگلی در آن زیست می کنند.
شکارچیان غیر مجاز از بالادست و منطقه کوهستانی دیلمان و خورگام و از مناطق جلگه ای پایین دست سیاهکل ، تازه آباد ، سنگر ، بلوکات و رحمت آباد همه سال بویژه در فصل مرال بانکی و زمستان، جانوران این منطقه را تهدید می کنند.
شهرستان سیاهکل در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.